Prettige driepunter

Kerkstraat 14
5253AP
NIEUWKUIJK

De paraplu’s konden weer opgezocht worden op deze regenachtige zondag. Gelukkig is dit een van de eerste wedstrijden, waardoor het hoofdveld nog prima bespeelbaar was. Het was een wat rommelige wedstrijd met twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren.

Nieuwkuijk probeerde vooral uit enkele dode spelmomenten de score te openen. Uit een corner kreeg Mick een vrije kopkans en even later kon Brent net niet bij een bal van Mitchel uit een vrije trap. Aan de andere kant kreeg ook Baardwijk een mogelijkheid uit een corner.

Rond de 24ste minuut vond Baardwijk het net. Een prima voorzet en een spitsengoal leidde tot de 0 – 1 achterstand.  Het spelbeeld veranderde niet heel veel. Mogelijkheden over en weer, maar het spelbeeld was minder dan tegen RKDVC. Toch was Nieuwkuijk dicht bij de gelijkmaker. Mitchell raakte uit een vrije trap de paal.

Na rust ging het door zoals voor rust. Rommelig met uitvallen van beide teams. Het Kuijkse publiek hoopte op een puntje. In de 80ste minuut kreeg Nieuwkuijk een penalty. Vorige week mistte John nog van de 11 meterstip. Dit keer was hij trefzeker: 1-1. Opluchting op het veld en langs de kant. Zit er dan toch wat meer in? Het was Rik die een kans goed binnenschoot en de drie punten in Nieuwkuijk houdt.

Gezien het wedstrijdbeeld kregen we dit keer misschien wat te veel, maar de driepunter is binnen!