Puntje verdiend, niet gekregen

B.V.V. 1 (zon)

10 oktober 2021 14:30

J.H. van den Wildenberg

Een mooie zondagmiddag in oktober. Het tweede elftal had 3 punten gepakt tegen Real Lunet. Een mooi voorbeeld voor Nieuwkuijk 1. De dag voortzetten met een overwinning zou weer aanleiding kunnen zijn voor een mooi Kuijks feestje.

De elftallen (en de scheids) kwamen rijkelijk laat uit de kleedkamer. Om 14.40 uur trapte BVV af.  Al snel kwam er een mooie gelegenheid voor Brent om een volley af te vuren op de Bossche goalie, maar de bal miste snelheid. Na enkele pogingen van BVV vanaf de 16 léék een penalty voor BVV  de wedstrijd open te breken, maar dat was meer gezichtsbedrog dan werkelijkheid.

Het spel van Nieuwkuijk oogde niet echt stabiel. Wel meer aan de bal en het betere ploeg, maar niet echt uitgespeelde kansen. Na een half uur spelen was het wel raak. Een mooi voorbereide actie van Rik werd door John snoeihard in de touwen verwerk tot een verdiende 1-0. Het vlaggen van de grensrechter van BVV werd 'door de VAR' op waarde geschat: géén buitenspel. Ruim 5 minuten later werd een aanval van BVV onreglementairafgestopt in de 16. De bal ging op de stip. Johny de Nes promoveerde de toegekende pingel tot een 1-1 . Een paar minuten later werd een mooie Kuijkse aanval op eenzelfde wijze bestarft. Brent werd gevloerd en de bal ging ook daar op de stip. John wist helaas niet de 2-1 te scoren. Langs de lijn gaan dan de wijsheden rond dat een penalty altijd moet zitten....., dat de penaltynemer even iets langer had moeten wachten.... en dat ie snoeihard rechts in de bovenhoek moet.......  Jaja, een penalty-nemer kan het alleen maar fout doen en nooit goed. De stuurlui staan helaas niet altijd óp het schip.  Afijn, we moeten verder. Met nog even een spannend tikkie terug van Miguel op de paal werd de rust bereikt. Met zicht op een beter resultaat.

Na de rust was het spelbeeld weinig anders. Wat rommelig met wat overtredingen over en weer. Helaas voor Nieuwkuijk was het BVV dat na een snelle hervatting na een overtreding de 1-2 scoorde. Een gevalletje van onoplettendheid in de verdediging. Nieuwkuijk had wel het íéts beter van het spel en wilde de 2-2 forceren. Een goeie vrije trap van Rik zeilde nét over de kruising. Het was nu alles of niets. Met een op Portugese wijze vertragende taktiek wist BVV de wedstrijd aardig te frustreren. Het hoort er bij, moeten we maar accepteren. Een BVV-er "met kramp" wist nog wel een rode kaart te scoren door na te trappen.  Nog 10 minuten in overtal. Nieuwkuijk drong wel aan, maar de verdiende 2-2 bleef uit. Twee punten verloren. Een punt was verdiend, drie was te veel.  Een wijze les. Volgende week weer een nieuwe kans.