Goede gevoetbald maar geen punten

FC Engelen 1 (zon)

3e klasse B

24 oktober 2021 14:30

S.H.J. Dammers

Sportpark Nieuwkuijk
Kerkstraat 14
5253AP
NIEUWKUIJK

De wedstrijd begon met 1 minuut stilte ter nagedachtenis aan het overlijden van Thijs Vermeulen, 15 jaar en spelend voor Nieuwkuijk JO-17. Nieuwkuijk neemt deze week op gepaste wijze afscheid.

Daarna het eerste fluitsignaal op deze zonovergoten zondagmiddag. Nieuwkuijk schoot direct uit de startblokken, maar na 2 minuten was het door verdedigende fouten van Alex en Dorus in een keer 0-1. We waren gewaarschuwd voor dergelijke tegenstoren. Nieuwkuijk pakte de draad meteen weer op. Brent poeierde een afstndschot op binnenkant paal ... eruit. Vervolgens meerdere kansen voor Rik en John. Hij wilde er niet in. Toch viel de 1-1 na drie keer aanhalen alleen voor de keeper. Volstrekt onmogelijk buitenspel. Helaas was de grensrechter van Engelen anders van mening en de scheids ging daar in mee. Het bleef 0-1. Nieuwkuijk drong verder aan, was sterker en met goed voetbal werden wederom nieuwe kansen gecreëerd. Een goed schot van Brent werd niet tot doelpunt gepromoveerd. De rust in met 0-1. Maar zeker met het gevoel dat er meer in zit.

De tweede helft ging Nieuwkuijk op dezelfde voet verder. Goed spel en goede kansen, die zo nu en dan vanaf de zijlijn gestopt werden. Stichting Vlaggetjes Dag Scheveningen zou trots zijn geweest. Met name Brent stond veelal in goede positie. Een mooie kopbal net naast. Bij een van de spaarzame uitbraken van Engelen behoedde Daan een 0-2. Maar halverwege de tweede helft was het dan toch raak. Een voorzet van links werd door Roy koppend in de touwen gelegd. 1-1. Op naar méér., hetgeen gezien het spelbeeld verdiend zou zijn geweest. Maar helaas ging dat verkeerd. Bij twee uitvallen bleek Engelen erg effectief en werden de 1-2 en 1-3 op het scorebord gezet.

Al met al heeft Nieuwkuijk met goed voetbal helaas te weinig gekregen. Ook dan hoort er soms bij. In ieder geval biedt deze wedstrijd wel vertrouwen voor een goed vervolg van de competitie.