1 punt gewonnen of twee punten verloren?

RKDVC 1 (zon)

26 september 2021 14:30

B.J.J. van Dongen

Sportpark aan de Duinweg
Sportlaan 10
5151RK
DRUNEN

Na de wedstrijd was er geen helder antwoord op deze vraag. Van beide kanten niet. Wel bijzonder, maar het was wel de centrale discussie op deze zondagmiddag.

Nieuwkuijk begon met de nodige spanningen aan de wedstrijd. Dat gaf wat onzekerheid in de goed voetvallende ploeg.  Na de eerste balcontacten was het Nieuwkuijk dat zich het meest solide toonde. Na 10 minuten diende de eerste kans zich aan. Brent kapte en schoot vanaf de 16 nét naast. De voorbode van meer succes? Jawel! Kort daarop scoorde Rick door de poorten van de Drunense goalie. Met voorbereidend werk van Brent en de assist van Mitchel stond hij 1:1 met de keeer en rondde knap af. 0-1
Nieuwkuijk ging door en had het beste van het spel. Na een mooie aanval werd Brant door Mitchel op maat bediend, maar helaas was de afronding niet scherp genoeg. Nieuwkuijk bleef aandringen op zoek naar de 2-0. En die was in aantocht, zo leek het. Brent werd gevloerd in de 16, maar de toegekende strafschop werd door John niet  benut. Het bleef 0-1, helaas. Op dat moment te weinig.
En de voetbalwetten die iedereen kent, gelden altijd en overal. Hoewel Nieuwkuijk zeker een veldoverwicht had en Milan uit een corner de 2-0 aan had kunnen tekenen, werd aan de andere kant via een counter op slag van rust de 1-1 gescoord. Tegen de spelverhouding is, maar dat is iets wat helaas niet mee telt.

De rust in met 1:1. Het doelpunt fan RKDVC had de ploeg zichtbaar goed gedaan. Ze kwamen scherper en beter uit de kleedkamer. Kort na rust een eerste mogelijkheid voor RKDVC, maar die werd niet direct benut. Het was nu RKDVC dat meer drang naar voren had. Toch kreeg Milan een mooie kans op de 1-2. Edoch. vrijwel direct daarna kwam RKDVC op 2-1. Voor het spelbeeld op dat moment begrijpelijk, maar over de hele wedstrijd niet bepaald terecht.

De wedstrijd werd nu meer en meer een derby. het werd scherper. Nieuwkuijk wilde hoe dan ook geen punten in Drunen lateh liggen. Na een eerte goed half uur van RKDVC nam Nieuwkuijk het heft weer in handen. Op zoek naar de o zo verdiende gelijkmaker. Maar ja, allengs liep de tijd verder. Na de nodige tijden voor verzorging in deze eerste wedstrijd werd de hoop op enig resultaat voor Nieuwkuijk kleiner. Toch was er nog steeds hoop. De drunense verdediging oogde niet heel stabiel. 90 minunten stond op de klok met de 2-1 er onder. Met de ultime poging toch nog enig (verdiend) resultaat uit deze wedstrijd te halen ging alles uit de kast. En jawel, met enig gefrommel en doorzettingsvermogen was het Mitchel die de minimaal verdiende gelijkmaker in blessuretijd op het bord zette. Dat was ook de eindstand.

Iedereen en niemand was na afloop tevreden. Op zich blij dat er een punt mee naar Nieuwkuijk gaat, maar ook een beetje een onbehaaglijk gevoel omdat de wedstrijd voor rust met 0-3 beslist had kunnen zijn.

Wel één voordeel: na afloop was het weer een leuk feestje waar iedereen nog lang en gelukkig leefde....