Tennisuitslag bij RWB-Nieuwkuijk

De Gaard 1
5146AW
WAALWIJK

Na de domper tegen BVV leek de uitwedstrijd tegen RWB voor Nieuwkuijk 1 de uitgelezen kans om een driepunter te pakken. De club van Besoyen zit immers in de spreekwoordelijke hoek waar de klappen vallen: 0 uit 3 en maar liefst 13 doelpunten tegen. Het was de laatste RWB-Nieuwkuijk in competitieverband, vanaf 2022 zal de selectie van RWB verhuizen van de zondag- naar de zaterdagafdeling.

Vanaf het eerste fluitsignaal was het een open wedstrijd, waarbij we via Brent en Rik kansen kreegen. Beide stuitten echter op de doelman van RWB. Sven was na iets meer dan een kwartier spelen succesvoller met een rake schuiver van een meter of 25 in de linkerhoek. Op dat moment een meer dan verdiende voorsprong voor een beter Nieuwkuijk. De 0-1 was het teken voor RWB om de schroom wat van zich af te schudden. De thuisploeg had binnen een minuut de gelijkmaker kunnen maken, het schot ging echter aan de voor de thuisploeg verkeerde kant langs de paal. Beide ploegen waren gevaarlijk voor het doel, het was uiteindelijk Roy die net voor rust het net vond met een kopbal na een afgemeten voorzet van de opgekomen Dorus. Helaas werd in de laatste minuut voor rust de marge door RWB verkleind door een strafschop in tweede aanleg raak te schieten. De eerste poging ging nog tegen de binnenkant van de paal, vermeend te vroeg inlopen van Daan zorgde ervoor dat de strafschop overgenomen mocht worden.

Waar er door het bestuur en supporters van de thuisploeg gehoopt werd dat hun team een tandje bij zou zetten, waren het juist onze mannen die uit de startblokken schoten. Het theewater had nog nauwelijks de maag bereikt of de wedstrijd leek al beslist te zijn. Roy en Rik kwamen samen voor de keeper, waarbij eerstgenoemde de bal eenvoudig kon binnen tikken op aangeven van de ander. Binnen 3 minuten zorgde Rik er met een geplaatst schot voor een ogenschijnlijk veilige marge. De 1-4 zorgde echter niet voor rust in het Kuijkse spel en het was RWB dat met een frommelgoal de aansluiting wist te vinden. Vanaf dat moment keerde de rust wel terug in het spel van ons eerste en bracht John de marge weer op drie. Invallers Luuk en Jurgen mochten in het laatste kwartier ten aanval. Waar Luuk net niet het doel wist te vinden, deed Jurgen dit wel door na een goede actie vanaf links de bal binnen te werken. De scheidsrechter floot na deze treffer meteen af: game, set and match. Een mooie en ruime overwinning, die zeker niet geflatteerd genoemd kan worden!