Keeper Waspik maakt het verschil

Kerkstraat 14
5253AP
NIEUWKUIJK

Vandaag tegen Waspik. Een kans om de teleurstellende resultaten van de afgelopen weken weg te spoelen. Het mocht niet zo zijn.

Zoals de laatste weken wel meer het geval is: Op het veld gelijkwaardig en voetballend zelfs beter. Maar na de wedstrijd toch met lege handen. En als dat 5 keer op rij gebeurt doemt de degradatiezone op. Of dat aan het voetbal en de inzet ligt? Nee, wel aan een typische geval van in de verkeerde hoek zitten. Dat gold niet voor de keeper van Waspik. Hij keepte een berepartij en hield Nieuwkuijk - op 2 keer na - van het scoren af. Kansen voldoende, effectiviteit ondermaats.

De wedstrijd was niet hoogstaand, maar ook niet slecht. Nieuwkuijk begon redelijk aan de wedstrijd, maar na 10 minuten was al een wissel noodzakelijk. Door een ongelukkig moment moest Joey het veld verlaten. De straf van Dorus voor te laat komen werd zo beperkt tot 10 minuten. Kansen dienden zich aan. John lost een schot wat rakenings langs ging. Brent kopte een perfecte voorzet van Rik helaas over. Direct daarna loste Brent een schot op doel wat in de rebound benut werd door Alex. 1-0. Nieuwkuijk kreeg wat meer overwicht en kreeg kansen. Uit het niets viel echter de 1-1. En kort voor rust werd het door een ongelukkige keepersfout zelf 1-2. Niet het beeld van de wedstrijd, wel het beeld op het scorebord.

Na de rust waren er enkele goede kansen vor Nieuwkuijk. Miguel kreeg een goede kans maar de keeper stond - weer - op de goede plek en verwerkte de bal tot corner. Uit deze corner wist Miguel koppend de 2-2 op het scorebord te zetten. Verdiend en nu doordrukken. Rik kreeg een mooie kans, maar....de keeper...

En zoals de laatse werdstrijden wel meer het geval was gaan de voetbalwetten gelden en wordt het 2-3. Nieuwkuijk probeerde de 3-3 alsnog te forceren, maar met druk naar voren vallen er gaten achterin waardoor het nog 2-4 werd.

Hoewel tenminste een gelijkspel verdiend zou zijn, was het helaas weer met lege handen naar huis. Aan inzet en het voetbal ligt het niet. Dus toch vertrouwen houden in een ommekeer. En die gaat gewoon komen!

Wanneer? Dat weten we niet want de kans is groot dat er de komende weken niet gevoetbald wordt,