3 punten erbij

TGG 1

18 april 2022 14:30

G.H. Briene

De uitwedstrijd vond plaats op een regenachtige dag, waar voetbal lastig was.  Vandaag tijdens de thuiswedstrijd was er een schitterend zonnetje aan de hemel. Voetballend was het, mede door het vele zand op ons veld, zeer lastig. De wedstrijd leek een werkelijke degradatiekraker. Al is dat natuurlijk niet het geval. Bij winst voor de gasten krijgt TGG weer wat aansluiting en bij winst van onze vereniging komt er een gaatje naar de onderste ploegen.

In de eerste helft waren er weinig hoogtepunten. TGG had wat meer veldoverwicht, maar hele grote kansen vielen niet te noteren. TGG opende de wedstrijd. Daan zag een goede kopbal het net invliegen: 0-1. De mooiste actie kwam op naam van Mitchell. Hij poortte 2 spelers tegen de achterlijn en werd vervolgens gevloerd = penalty. Mitchell  nam de bal zelf en maakte geen fout: 1-1.  Rust.

De tweede helft ging het "vechtvoetbal" door. Voor de toeschouwer was de tweede helft fijner te bekijken dan de eerste. Het spelbeeld kwam meer in evenwicht. Uiteindelijk was er een goede ingreep van Rob, waarna de bal uiteindelijk bij Brent terecht kwam. Brent stuurde een vrijstaande Roy de diepte in. Roy bleef koel: 2-1. De laatste minuten probeerde TGG met hoge voorzetten een gelijkmaker te forceren. Nieuwkuijk hield stand.

Een prettige overwinning, waardoor er even wat lucht is ontstaan op de ranglijst. Op naar de slotfase van deze spannende competitie!