Goed resultaat

de Diepte 10
5233XR
'S-HERTOGENBOSCH

Deze zondag waren er heel wat afgelastingen op natuurgrasvelden. Gelukkig beschikken veel verenigingen over een kunstgrasmat, waardoor er toch gevoetbald kon worden. Zo ook bij TGG. De verouderde kunstgrasmat was bespeelbaar.

Voetballend ging het wat moeizaam. Door de harde wind en regenval was de passing niet al te best. Beide teams waren daarmee aan het worstelen. Het voordeel van de wind is in de eerste helft voor Nieuwkuijk. Met wind mee richting het vijandelijke doel. Binnen 10 minuten was het TGG die een eerste poging deed op Daan. Hij vloog naast. Iets later was er een snelle uitval, waarmee Milan de bal aan Brent gaf. Een hard schot die over vloog. Nieuwkuijk speelde met veel passie. Er werd scherp verdedigd en geprobeerd om druk op de bal te houden, waarbij op zoek werd gegaan naar snelle uitvallen.

In de 16ste minuut kwam er een beloning. Sterk verdedigen door Dorus waardoor Milan op weg kon richting de achterlijn van TGG. Een mooie voorzet volgde en wellicht een nog mooiere afronding door Niels: 0-1. De Nieuwkuijkse uitbraken bleven gevaarlijk. Ook het opjagen had effect en werd 5 minuten later beloond. De keeper kreeg de bal niet lekker weg. Roy pakte het cadeautje uit: 0-2. In de eerste helft kwam de eindstand al op het bord. John kon de bal voorgeven. Hij viel wat ver achterin, maar Roy wist zowat vanaf de achterlijn alsnog raak te koppen. De tweede voor Roy en de derde voor Nieuwkuijk 0-3.

De tweede helft ging gelijk op. Nieuwkuijk kon redelijk eenvoudig stand houden. Na iets meer dan een half uur in de tweede helft leek Nieuwkuijk via Jurgen de 0-4 te maken. De scheidsrechter liet doorspelen na een vlagsignaal. Na overleg met de grensrechter werd het doelpunt alsnog ingetrokken vanwege vermeend buitenspel.

Complimenten voor de teamspirit die er was en aan het publiek dat toch op de wedstrijd af was gekomen! Eindelijk weer eens winst op Bosch grondgebied. Op naar donderdag avond. Dan komt Gilze bij ons op bezoek, aftrap 19:30 uur.