Een mooi cadeau blijft uit

TSV Gudok 1

3 april 2022 14:30

M.J. Schellekens

Een mooi cadeau t.g.v. het 95 jarig bestaan van onze vereniging blijft uit.

Het was gisteren, 3 april precies 95 jaar geleden, dat onze vereniging werd opgericht. Een overwinning in de thuiswedstrijd tegen TSV Gudok zou een mooi cadeau zijn. Het pakte allemaal anders uit.

Na afloop van de wedstrijd werd er door de deskundigen in de bestuurskamer nagepraat over bepaalde situaties, die zich tijdens de wedstrijd hadden voorgedaan en die volgens hen bepalend waren geweest voor de uiteindelijke uitslag van de wedstrijd. Zelf  mist de schrijver deze deskundigheid en moet hij het van een visie op voetbal hebben en wordt dit verslag dan ook van uit die visie geschreven.

Onze jongens begonnen voortvarend aan de wedstrijd. Al na 4 minuten ontstond via Milan een mooie kans de score te openen. De corner, die uit die kans ontstond leverde een scrimmage op, waaruit zo de 1-0 voorsprong had kunnen worden aangetekend.  Die 1-0 kwam er in de 7e minuuut alsnog: na goed voorbereidend werk van Brent, wist John de bal over de doellijn te brengen.  De wedstrijd kreeg daarna een wat gelijkmatiger spelbeeld, waarin beide elftallen aan elkaar gewaagd waren. In de 33e minuut kwam de stand op gelijke hoogte, nadat de scheidsrechter naar de penaltystip had gewezen. Op het oog, voor de verslaggever aan de andere kant van het veld, leek er niet zo veel aan de hand, maar blijkbaar had de scheidsrechter van dienst daar een andere mening over.  Onze jongens leken aangeslagen door deze penalty en dat gaf de tegenstander in de 39e minuut nog een mooie gelegenheid om een voorsprong te nemen. Goed keeperswerk van Daan voorkwam, dat we met een acherstand de rust in gingen.

Niets aan dehand zou je zeggen, er is nog 45 minuten te voetballen. Het werd in de 50e minuut allemaal wat moeilijker, door een directe rode kaart van Mitchel, waardoor het team met 10 man verder moest.  Dat vraagt natuurlijk om omschakeling en aanpassing, maar voordat  dat een feit was, profiteerde Gudok in de 53e minuuut van een fout van Daan, 1-2.  Nieuwkuijk probeerde wel om de gelijkmaker op het bord te brengen,  had ook goede kansen, maar goed keeperswerk verhinderde deze middag de doelpunten.  Na de 1-3 in de 69e minuut van de wedstrijd, was de wedstrijd in feite gespeeld.

Met de te verwachten uitsluiting van Mitchel, de zich naar het laat aanzien langdurige blessure van Milan,  beiden belangrijke spelers, wordt het er in de komende weken niet gemakkelijker op om de weg naar boven in te zetten. Het wordt dringen in de onderste regionen in de strijd om klassebehoud........