Nieuwkuijk 1- VFC Zwaluw 1 1-5 ......makkie

Zwaluw VFC 1 (zon)

21 mei 2023 14:30

C.G.J.M. van der Heijden

Het was weer eens een lange voetbalmiddag. Eentje, die je niet al te veel wilt mee maken........

De wedstrijd van afgelopen zondag duurde eigenlijk niet veel langer dan de reglementaire 90 minuten, maar gevoelsmatig was het voor de verslaggever van deze middag een wedstrijd van 180 minuten……. Er stond natuurlijk niets meer op het spel en daarom zou je kunnen spreken van een wedstrijd om des keizers baard:: VFC Zwaluw was vorige week al kampioen geworden, Nieuwkuijk staat rotsvast op een tweede plaats met een periodetitel. Niks om voor te spelen dus……hoewel….

Natuurlijk is het begrijpelijk, dat spelers niet meer tegen blessures en schorsingen aan willen lopen richting de nacompetitie. Aan de andere kant is zo’n wedstrijd een uitgelezen kans om aan vertrouwen te werken en spelers, die weer terugkomen van blessures speelminuten te geven. Aan dat laatste werd invulling gegeven, doordat Rick en Brent weer gedeeltelijk inzetbaar waren. Aan dat andere niet, omdat er ondermaats werd gepresteerd.

VFC Zwaluw had na het behalen van het kampioenschap vooral gefeest (zouden wij ook hebben gedaan) en niet getraind en dat zou volgens de zegsman in de bestuurskamer de ploeg wel gaan opbreken…….Niets was minder waar.

Nieuwkuijk begon nog wel voortvarend aan de wedstrijd, wat al na 3 minuten resulteerde in een treffer van Milan, na goed voorbereidend werk van Rick. Daarna was het VFC Zwaluw, dat door een tandje op te schakelen binnen twee minuten tijd, door doelpunten in de 9e en 10e minuut de achterstand wist om te buigen in een voorsprong. Met doelpunten in de 14e, 30e en 45e minuut van de wedstrijd werd de 1-5 voorsprong bij rust bereikt.

De vrees voor verlies met dubbele cijfers werd gelukkig niet bewaarheid. Na rust werd er door de gasten nog wel twee keer gescoord, maar beide doelpunten werden door de goed leidende scheidsrechter wegens buitenspel afgekeurd. De uitslag was terecht. Nieuwkuijk kwam er de gehele wedstrijd niet of nauwelijks aan te pas. Het was een wedstrijd om snel te vergeten…….

Volgende week maandag staat de derby tegen R.K.D.V.C. op het programma. De wedstrijd in Drunen begint om 14.30 uur.