Een mooie afsluiter!

ZIGO 1 (zon)

11 december 2022 14:00

A.A. Heijboer

Zondag 11 januari. De vrieskou maakt dat de soep van gastvrouw Helma nóg beter smaakt. Zo lang we blijven winnen, maakt Helma soep voor de jongens. Wat daar in zit? Een geheim blijkbaar...

Want het blijft goed gaan. Alles gewonnen, op 1 gelijkspelletje na. Belangrijk om vandaag het jaar 2022 goed af te sluiten tegen Zigo.

Om 14.10 uur wordt er afgetrapt. Na ruim 10 minuten het eerste wapenfeit. John neemt een vrije trap die naast gaat. Zigo doet snel wat terug. Een grote kans wordt door Dave verijdeld. Na een kleine 20 minuten wordt John getoucheerd in de 16. De scheids wijst naar de stip en Niels benut de toegekende penalty. 1-0. Nieuwkuijk gaat door. Een prachtige aanval leidt tot een kans voor Rick die nét naast schiet. Na een half uur krijgen we een tegenvaller te verwerken. Milan moet geblesseerd naar de kant. Roy vervangt hem. Kort daarna ontsnappen we. Zigo schiet tot 2 keer toe onderkant lat.... wel of niet over de lijn? De scheids ziet dat het geen doelpunt is. Dat is het belangrijkste. Zigo komt er meer door. Op slag van rust krijgt Sven geel voor vasthouden. Een licht vergrijp kort daarna kost hem zijn 2e geel en kan vertrekken. Zéér zwaar gestraft. Dave redt de vrije trap. Nieuwkuijk moet zien tot de rust de 1-0 vast te houden.... Maar.... tot ieders verbazing is het juist Zigo dat de weg kwijt is. Nadat Dorus twee aanslagen van Zigo heeft overleefd en goed voorzet, is het Brent die in de 45+6' de 2-0 aantekent. Dat is lekker. En omdat scheidsrechters ook naar het WK kijken en heel lang door laten voetballen wordt het 1 minuut later zelfs nog 3-0 door John met een lob over de keeper. Wat gebeurt hier...?? Met 10 man en met 3-0 de rust in. Lekker hoor.

Na de rust gaat de wedstrijd in de "kabbelstand". Nieuwkuijk hoeft niet. Zigo kan niet. Toch zijn er weer een paar bijzondere momenten. Zigo claimt in de 63' een penalty die niet wordt toegekend. In de tegenaanval schiet Brent de bal richting Middelweg. Direct daarna wordt Dave weer onder vuur genomen. Zigo neemt de overhand, maar Nieuwkuijk houdt stand. Zigo mist kansen, zeker door een uitstekend keepende Dave. De wedstrijd gaat de laatste 10 officiële minuten in. Maar ja... dat WK met die extra tijd. Je weet het nooit. 5 minuten voor tijd gaat het mis. De scheids negeert het vlagsignaal van Walter en Zigo tekent 3-1 aan. Zigo heeft weer wat moed en verschijnt direct daar op 1:1 voor Dave die - wéér - redt. John breekt door en wordt om onverklaarbare reden terug gefloten. Een duw op Brent in de 90' blijft onbestrafd. Wat rare beslissingen volgen. Dit leidt tot de nodige consternatie, ook van Zigo kant. De wedstrijd zit inmiddels ruim in de extra tijd, maar dan komt in de 90+6' de 3-2 tot stand. Wordt het toch nog onnodig spannend. Dave brengt nog maar weer eens een keertje redding in de 90+7'. Er volgt 1 minuut later nog een schot van Zigo dat over zeilt. Het is ineen keer billenknijpen. Tot dat eindelijk om 16.11 uur (!!) - 2 uur na aanvang - de scheids besluit voor de laatste keer te fluiten. Zwaar bevochten met 10 man. Maar wel een verdiend resultaat.

Er kwam ook nog een kadootje van de buurman uit Haarsteeg waar zij met 2-1 wonnen van RKDVC. Mede daardoor staan we 10 punten los van de nummer 3 RKDVC. En naar boven kijkend 2 punten achter op Zwaluw. En voor de Willy Naessens-cup staan we er ook fijn op.

We sluiten het jaar prachtig af. En voor 2023 staan er meteen 2 toppers op het programma:
22 januari om 13.30uur(half2!) thuis tegen RKDVC
29 januari om 14.30 uur: uit naar Zwaluw VFC.