Wanne kieper hebbe wij

Jac van Vollenhovenstr 304
5012AD
TILBURG

Er stond deze zondagmiddag voor Nieuwkuijk niet veel meer op het spel dan de eer. Met maar liefst 5 invallers moest de nummer 3 van de competitie bedwongen worden. ZIGO speelde nog wel om de punten. Ten eerste klassebeoud. Ten 2e misschien nog een 3e plek voor de periode.

Nieuwkuijk begon aardig aan de wedstrijd, maar de eerste kansen waren voor ZIGO. Na 20 minuten namen zijn ook het spel over. Zo'n 10 minuten voor rust het eerste gevaar waarop Dave een goede redding verrichtte. Direct daarop de tegenstoot. Jorg kopt bijna de 0-1 binnen. Jurgen kreeg ook een prima kans en kort voor tijd moest Dave de 1-0 voorkomen. Rust 0-0.
Meteen na de aftrap was het ZIGO dat kansen kreeg. Maar Dave was wederom niet te passeren. Hij werd getest, en nogmaals en nogmaals.  Een onneembare horde. Dan krijgt Jurgen een dot van een kans op de 0-1 maar ook de keeper van ZIGO stond zijn mannetje. ZIGO kreeg de beste kansen, maar dan weet je hoe het werkt. John krult een vrije trap over de muur. Dit keer gaat de keeper van ZIGO in de fout. Hij laat de bal los en de ingevallen Rick is er als de kippen bij: 0-1. Twee minuten later lijkt de wedstrijd beslist als Niels een fraaie 0-2 op het bord zet. Nog een kleine 10 minuten te gaan. En dan gaat het toch fout. 5 minuten voor tijd kon Dave de 1-2 niet voorkomen en in 90+2 wordt het zelft nog 2-2. Over de wedstrijd gezien terecht. Maar als je met 0-2 voor staat mag dit niet meer gebeuren.

In the end is Zwaluw terecht kampioen. De felicitaties gaan naar Vught. Zij komen volgende week naar Nieuwkuijk. Laten we er een leuk potje van maken.