Analyse versus realiteit: 2-3 winst. En door!

Bladella 1

2e klasse/3e klasse 2e kl F-3e kl C-D

2 juni 2019 14:30

Onbekend

Bladella kreeg,  na afloop van de 1e wedstrijd van de nacompetitie in de strijd om een plaats in de tweede klasse voor het volgend seizoen, een groot compliment van onze trainer voor de analyse van de speelwijze en de belangrijkste spelers van ons eerste elftal: Patrick had, zoals hij aangaf  deze analyse zelf niet beter kunnen maken.  Het feit doet zich voor, dat een analyse theorie is en daarmee kan afwijken van de werkelijkheid. Bladella was in deze wedstrijd de beter voetballende ploeg, maar wist in het geheel niet om te gaan met een van de factoren uit de analyse, namelijk de snelle omschakeling van Nieuwkuijk . Het betere van het spel van Bladella manifesteerde zich in de eerste helft door een doelpunt van Cas Vosters en even later had het ook zomaar  2-0 kunnen staan. Het doelpunt werd op advies van de neutrale grensrechter echter wegens buitenspel afgekeurd. Kort daarna wist Brent via een kopbal de lijn van het vijandelijke doel wel te passeren.  Nog voor het eerste half uur van de wedstrijd verstreken was stond de 1-2 op het scorebord. Na een prachtige combinatie rondde opnieuw Brent kan af.  Nieuwkuijk hield hierop de verdediging goed gesloten. Er kwamen wel wat kansen voor Bladella, maar uiteindelijk floot de uitstekend leidende scheidsrechter Roy Schuurmans na 45 minuten voor de rust.

Na de rust hetzelfde spelbeeld: Bladella bleef de beterende voetballende ploeg,  Nieuwkijk was beter in de omschakeling. Uit een van de kansen, die hieruit ontstonden, wist Rick de 1-3 aan te laten tekenen.  Het werd toch nog even lastig voor Nieuwkuijk, niet alleen door de warmte van deze dag, maar door het snelle uitvallen van de ingevallen Ohmid, nadat Patrick via het inbrengen van Max en Dorus alle wissels had verbruikt en er dus nog zo’n 20 minuten met een man minder gevoetbald moest worden.  Wat Bladella echter ook probeerde, het lukte ze niet om de aansluitingstreffer in die fase te realiseren, sterker nog Nieuwkuijk had door het benutten van de kansen de score een hoger aanzien kunnen geven. Dat Bladella in blessuretijd nog een treffer wist te maken, deed in feite niets meer ter zake. Nieuwkuijk is met deze overwinning door naar de volgende ronde en speelt maandag 10 juni  om 14.30 uur thuis tegen de amateurs van PSV uit Eindhoven. Uiteraard gaan we ervan uit, dat onze trouwe supporters ons elftal komen aanmoedigen  en rekenen we er ook op, dat iedereen, die Nieuwkuijk een warm hart toedraagt eveneens de weg naar het Sportpark aan de Kerkstraat weet te vinden.  Het sprookje duurt nog even voort……