Kampioen!!! En dik verdiend

Duyn en Daelseweg 12
5391EE
NULAND

Nuland, 12 mei 2024 gaat voor altijd in de boeken van onze 97-jarige club. Dáár, in een mooi Brabants dorp moest het gebeuren. Eén punt pakken en de schaal kan worden geheven.

Op de eerste plaats dank aan Nulandia voor de geweldige ontvangst. De plaatselijke club die nog wel 3 punten nodig had om zich veilig te spelen, snapt hoe Brabantse gastvrijheid er uit moet zien. De supporters, de bussen, bier en alles wat bij een mogelijk kampioenschap hoort was door de gastheren geregeld. Behalve de zekerheid van een kampioenschap.

14.oo ur aftrap. Blijkbaar hadden de mannen van trainer Ronny Everaerts te goed gekeken naar PSV vorig weekend. Stress in de benen. Tsja, 700 toeschouwers waarvan maar dan 500 uit Kuijk doet wat met de ploeg. Na 10 minuten was het Teun van den Donk die 1-0 scoorde. Het was even stil..... Want ja, er moet wel gevoetbald worden. Er moet 1 punt mee naar Kuijk. Dat zat er gaandeweg de eerste helft niet echt in. Nieuwkuijk was stroperig, verkeerde passes, onzekerheid. Dus met 1-0 achter de rust in. Op dat moment eigenlijk niks meer te verliezen.
De tweede helft was dat te zien. Nieuwkuijk kwam feller en beter uit de kleedkamer. Dat leidde tot enkele kansen maar nog geen goal. Dan hét moment van de wedstrijd: Milan maakt een prachtige actie op links en bedient Brent met een op maat gegeven voorzet: Hopppaaaaa 1-1. Brent zet zijn 99e goal op het lijstje, maar die gaat veel belangrijker zijn dan zijn 100e. Een gelijkspel volstaat. Er volgen nog enkele kansen voor Kuijk op de 1-2, maar beide ploegen lijken zich te verzoenen met 1 punt. De wedstrijd wordt uitgespeeld en na 90 minuten is het zover: KAMPIOEN!! Er barst een enorm feest los. Nieuwkuijk voor het eerst in de historie naar de 2e klasse. Een verdiend kampioenschap. En met deze ploeg kunnen we ook wel meedraaien een klasse hoger. Maar dat gaan we volgend jaar meemaken.

Eerst genieten van dit moment. De bus, de platte kar, de schaal, nieuwe kampioensliedjes, de overdadige zon, Thierry die zijn nummers vertolkt en DJ Jurre: alle ingredienten voor een mooi feest. En dat kunnen ze in Kuijk. Kortom: de feestweek is aangebroken.