Livestream Nieuwkuijk 1 - RWB 1

1 oktober 2020 21:00

Met de ingestelde coronamaatregelen wordt het voetbal een beetje 'afgepakt' van ons. Weliswaar kan er gelukkig gevoetbald worden. Maar helaas worden supporters de komende 3 weken niet toegelaten op ons sportpark. Voor de wedstrijd(en) van Nieuwkuijk 1 zetten we een livestream op.

Voetbal = emotie. En dat beleef je samen. Bij voorkeur langs de lijn, met vrienden of familie. Aanmoedigen, meeleven en grappen en grollen. Dat is wat supporteren ook zo mooi maakt. Afgelopen zondag kwam dat in al zijn facetten naar voren bij de derby van Nieuwkuijk 1 bij Vlijmense Boys. Niet alleen de kruitdampen op het veld moesten vervliegen, ook de emoties langs de lijn gierden door het lijf. En daarbij - toegevend - hou je de  emoties van een dergelijke wedstrijd niet altijd coronaproof in bedwang.

Dus nu 3 wedstrijden missen? Ehh, nou nee, dat willen we onze supporters niet aan doen. Daarom zetten we aanstaande zondag voor Nieuwkuijk 1 - RWB 1 een livestream op. Dan is de wedstrijd vanuit de huiskamer óf het café te volgen. Let wel: het is een eigen amateurstream! Verwacht geen professionele uitzending met meerdere cameraposities in de hoogste beeldkwaliteit. Om de kosten te drukken moeten we het doen met gehuurd materiaal (1 (één) camera, livestreamdevice en statief). Maar we gaan het doen! We hebben twee vrijwilligers bereid gevonden om de belangrijke functie van cameraman en de functie van  "Jack van Gelder" te bekleden.

We gaan live. Haperingen of niet... We gaan het meemaken. We zenden uit vanaf 14:15 uur op ons YouTube kanaal. Directe link, klik op: Nieuwkuijk - RWB.

livestream.jpg

Live uitzending in café D'n Bork

Café D'n Bork gaat - natuurlijk coronaproof - de wedstrijd in hun café live uitzenden. Er kunnen max 30 personen op zeker 1,5 meter afstand in één ruimte. D'n Bork heeft eventueel 2 ruimtes beschikbaar. Daarmee kunnen onze vaste supporters deze wedstrijd toch gezamelijk beleven. Er zal strikte handhaving van de Coronaregels zijn.

De kosten worden gedekt door de club, D'n Bork en Buurt Bestuurt. Waarvoor uiteraard onze dank aan D'n Bork en Buurt Bestuurt.

Het vervolg met Baardwijk 1 - Nieuwkuijk 1 en Nieuwkuijk 1 - Gilze 1

Afhankelijk van hoe het aanstaande zondag verloopt, kijken we of we ook de wedstrijd tegen Gilze kunnen uitzenden en kijken of we dit volgende week bij Baardwijk ook kunnen doen.

De Communicatiecommissie vv Nieuwkuijk