Geschiedenis

Onze vereniging is ontstaan op 3 april 1927 door een fusie van vereniging onder de naam Juliana en een met de naam “de Vrolijke Trappers”. Hiermee wordt voetbalclub S.D.O. (Samenspel Doet Overwinnen) opgericht. Deze vereniging gaat spelen op een veld tegen de Heidijk en het verenigingshuis wordt Café Brok in de St. Jorisstraat (nu herberg De Pul). Na een promotie naar de 2de klasse in het tweede jaar van de R.K. Voetbalbond volgt een paar jaar later het verbod om onder de naam S.D.O. te spelen. Toen is de huidige naam ontstaan: R.K.V.V. Nieuwkuijk. De clubkleuren waren toen Rood-Wit, wat later verandert in Blauw-Wit.

In 1960 verhuist onze vereniging naar enkele velden achter de kerk. In 1972 wordt de veteranenafdeling opgericht en een jaar later een dameselftal. De accommodatie wordt steeds slechter en afgekeurd door de KNVB. Hierdoor moet de vereniging tijdelijk uitwijken naar de Vliedberg. In deze tijd komt het huidige sportpark tot stand en het wordt geopend in 1975 door burgemeester L.M.N. Schweitzer. In 1980 doet het clubblad “de Kuijkse Treffer” zijn intrede. In 2002 wordt het 75 jarig bestaan gevierd. De vereniging telt dan zo’n 400 leden. In 2010 is er een meisjeselftal actief en in 2011 heeft onze vereniging zijn 450ste lid verwelkomd.

Inmiddels bestaan we meer dan 90 jaar en zijn er meer dan 550 leden.