Een ronde verder.

19 november 2019 20:15

S.H.J. (Stefan) Dammers

Onbekend

Dinsdag 19 november een wedstrijd uit tegen Jong Brabant 1 in het kader van de beker. Een tegenstander die we niet vaak ontmoeten. Jong Brabant 1 komt uit in de 4e klasse D en doet het daar goed. Na 8 wedstrijden zijn er maar liefst 5 gewonnen en 3 gelijkgespeeld. Ongeslagen zijn zij de koploper van deze klasse.

Ten opzicht van de competitiewedstrijd van afgelopen zondag tegen DVG stonden er nog maar 4 spelers op het formulier die ook in de wedstrijd tegen DVG aan de aftap verschenen. Veel “nieuwe” gezichten dus aan de aftrap voor Nieuwkuijk.

De wedstrijd ging gelijk op. In de eerste helft speelde Nieuwkuijk behoorlijk. Geprobeerd werd om vanuit achterin de bal via middenveld naar onze voorhoede te spelen. Tot hele grote kansen leidde dat niet in de eerste helft. Niet voor Nieuwkuijk, maar ook niet voor Jong Brabant. Met de brilstand gingen we rusten.

Na rust voerde onze hoofdtrainer zijn wissels toe. Ondanks de wissels was het voetballend de tweede helft minder dan de eerste helft. We gingen af op een 0 – 0 tot in de allerlaatste minuut er een grote kans voor Nieuwkuijk kwam. Dorus ging goed door op rechts en schoot / gaf de bal strak voor. De inglijdende voorhoede kon helaas niet bij de bal. Bal naast, affluiten door de scheids, ballen dus op de stip.

Er wordt niet met verlenging gespeeld, dus penalty’s moesten het beslissen. Jong Brabant mocht starten. Ook hier ging het gelijk op totdat de 5de penalty een prooi was voor Jorne. Jeroen maakte het werk daarna af. Een 100% penalty score voor Nieuwkuijk en een ronde verder!