Vriendschappelijk pot

Groep 1 Laatste 64

16 januari 2020 19:30

Onbekend

Een donderdagavondwedstrijd voor de beker. Tegenstander is Best Vooruit. Een eerste klasser die in de vorige ronde OJC Rosmalen met 2 - 0 uitschakelde.  Nieuwkuijk begon goed aan de wedstrijd. Er werd goed druk gezet richting de verdeding en geprobeerd om kansen af te dwingen. Rik was dicht bij een doelpunt, naast. Ook een aantal hoekschoppen leverde geen doelpunt op. Best Vooruit kwam beter in de wedstrijd. Enkele razendsnelle aanvallen werden op de mat gelegd. In een van de aanvallen lukte het om Jorne in de korte hoek te verschalken: 0-1, tevens ruststand.

In de tweede helft probeerde Best Vooruit de wedstrijd te controleren. Nieuwkuijk pareerde goed en creëerde via Dorus een mooie kans. Da bal ging tegen een verdediger van Best tegen de paal, uit het doel. Best Vooruit leverde vervolgens een snelle aanval met een schitterende voorzet op een vrijstaande spits: 0-2. Verder zijn in de tweede helft nog een goede redding van Jorne én een vrije trap van John (die de keeper van Best Vooruit netjes had) te vermelden.

Een vriendschappelijke en leuke pot. Waar we als Nieuwkuijk zeer goed tegenstand boden aan een eersteklasser. Al het publiek bedankt voor de komst!