Dik verdiende derby-3-punten

Haarsteeg 1 (zon)

12 mei 2022 19:15

J.H. van den Wildenberg

Een inhaalpartij op donderdag-avond. De laatste naweeën van een corona-winter.

De wedstrijd begint afwachtend. Maar na 10 minuten komt er meer gezicht aan deze wedstrijd. Nieuwkuijk dringt aan. Kansen zijn er voor Milan, Brent en John, maar werden niet benut. Dan gaan de ijzeren voetbalwetten optreden. Nadat Haarsteeg een doelpoging via de paal ziet afketsen wordt het toch 0-1 door Michael Kivits.
Nieuwkuijk herstelt zich snel. Binnen 5 minuten is de stand omgedraaid. Roy en John scoren en zetten de 2-1 neer. Nog voor rust krijgt Haarsteeg een penalty wegens een omgelukkige handsbal. Daan keept hem er knap uit. Met rust: 2-1. Eenb goede afspiegeling van het wedstrijdbeeld.

Snel na rust wordt het 2-2. Een eenvoudig gegeven vrije trap werd voorgeslingerd en via een kopbal van wederom Michael Kivits werd het 2-2. De ex-Nieuwkuijkspeler doet zijn oude ploeg pijn....

Dan zet Nieukuijk weer aan. Er moet gewonnen worden met het oog op een mooie strijd om de 3e periode én om de Naessens Cup. De druk wordt opgevoerd en na een - ook ongelukkige handsbal van Haarsteeg - gaat de bal op de stip. Mitchel benuit de pingel: 3-2. Nieuwkuijk drukt door via aardig voetbal. Brent en Rick zetten met resp een kopbal en een droog schot de eindstand van 5-2 op het bord.

Verdiende overwinning. Nu volhouden. Zondag tegen RWB, wederom thuis.

Heusden.nieuws maakte een mooi fotoverslag van deze wedstrijd