Magere beloning voor goede wedstrijd

VV Trinitas Oisterwijk 1

3e klasse B

10 april 2022 14:30

P. van Kuijk

Sportpark D'n Donk
Sportlaan 20
5062JK
OISTERWIJK
tel. 0654666682

Vooraf waren er wat zorgen over de wedstrijd tegen Trinitas. Door blessures en een schorsing misten we toch wel veel spelers. Misschien wel iets te veel tegen de aanstaand winnaar van de 2e periode, waarbij de 0-6 thuisnederlaag nog in het achterhoofd zat. Na afloop kunnen we concluderen dat deze zorgen niet nodig waren.

Op het kunstgras van het schitterende sportpark D'n Donk lieten onze mannen vanaf het beginsignaal zien dat er geloof was in een goed resultaat.  Vroeg in de wedstrijd kreeg John een goede kans, maar schoot net naast. Net daarvoor was Trinitas voor het eerst gevaarlijk met een schot, wat over het doel van Daan vloog. Halverwege de eerste helft werd John gevloerd op de lijn van het strafschopgebied. Helaas werd hiervoor een vrije trap buiten 'de 16 meter' toegekend, die hard door John in de muur werd geschoten. Niet veel later was Jurgen net niet in staat om een voorgegeven vrije trap bij de tweede paal te promoveren tot een doelpunt.  Na een half uur won Brent een duel in het strafschopgebied, waardoor hij plotseling vanaf links oog in oog met de doelman kwam te staan. Niet zelfzuchtig legde hij de bal breed op de inkomende Joey, die de dikverdiende 0-1 binnen tikte. De clubassistent van dienst deed een uiterste wanhoopspoging door zijn vlag in de lucht te steken.  Onbegrijpelijk genoeg trapte de scheidsrechter hierin en keurde het doelpunt alsnog af. Dit tot ongeloof van niet alleen onze supporters, maar ook die van die thuisploeg. Tot overmaat van ramp kwamen we niet veel later op achterstand door een benutte strafschop.  Net voor rust verdubbelde Trinitas de voorsprong door het hoogtepunt van de eerste helft: op schitterende wijze werd de bal van net buiten het strafschopgebied in de linkerhoek gekruld.

In de rust naar binnen met het chagrijn van de onverdiende achterstand, maar ook met het besef dat er wel degelijk iets te halen viel in Oisterwijk.  Met dat laatste kwam ons eerste ook uit de kleedkamer voor de tweede helft. Met wat meer opportunisme werd het doel van Trinitas gezocht.  Brent bracht al snel de spanning terug in de wedstrijd door met een prachtige volley de bal achter de doelman te schieten. De thuisploeg deelde een paar speldenprikjes uit, maar met meer dan een paar schoten van afstand die naast het doel belandden kwam het niet.  De jongere helft van de gebroeders De Wijs zorgde na een uur spelen voor euforie bij de uitsupporters: Miquel kopte raak uit een vrije trap van Niels.  Na deze dik verdiende gelijkmaker werd de thuisploeg gevaarlijk, met twee goede reddingen wist Daan een nieuwe achterstand te voorkomen.  In het laatste kwartier leek er nog een Kuijkse overwinning in te zitten, die er echter niet kwam. Jurgen werd hard op z'n hak getrapt in het strafschopgebied, helaas werd er ook ditmaal niet naar de stip gewezen. Even later werd een schot van de aanvaller knap tot hoekschop verwerkt door de Oisterwijkse doelman.  Terugkijkend op de wedstrijd kunnen we zeer tevreden zijn over het spel, de inzet en hoe onze mannen zich terug in de wedstrijd hebben geknokt.  Noemenswaardig zijn ook de goede invalbeurten van Jorn (Meerburg), Rens (van der Lee) & Jorg (Toebak).  Toch overheerst een beetje de teleurstelling dat het ons niet gegund was om de drie punten mee te nemen naar Nieuwkuijk. Een vervelende les dat je zelf niet alle elementen van een wedstrijd in de hand hebt.