De heel belangrijke punten blijven in Nieuwkuijk

ZIGO 1 (zon)

1 mei 2022 14:30

J.H. van den Wildenberg

De belangen van deze wedstrijd waren vooraf voor beide teams groot: drie punten bijschrijven bij het totaal betekende verder afstand nemen van de degradatiezone en daarmee wat meer rust voor de volgende wedstrijden.

Met dat in het achterhoofd begonnen de beide teams aan de wedstrijd. ZIGO probeerde van meet af af druk te zetten en zo een snelle openingstreffer te forceren, echter zonder succes. Daarna kwam er meer evenwicht in het spelbeeld, zonder dat dit kansen leidde.  De eerste kans van de wedstrijd deed zich pas voor in de 35e minuut. Knap keeperswerk van Daan verhinderde een voorsprong voor de gasten.
Een voorsprong kwam toch op het scorebord en wel voor Nieuwkuijk toen Brent na goed voorbereidend werk van Milan en Roy, in twee keer de bal het net deed beroeren.  Net voor rust, de 43e minuuut en dat zou een mooie stand zijn om te gaan rusten. Door een inschattingsfout van Daan wist ZIGO echter in de 45e minuut toch de gelijkmaker aan te tekenen.

Nieuwkuijk kwam na rust het beste uit de kleedkamer. In de 50e minuut leidde dat tot een mooie kans voor Roy. Uit de corner, die daaruit volgde was er een mooie kopkans voor Brent, die helaas net over het doel ging.

Een gouden wissel bleek uiteindelijk de inbreng van Dorus ( hij kwam voor Milan, terwijl Miquel invoel voor Rob).  Net koud in het veld wist hij na 1 minuut de bal over de doellijn te brengen, nadat de uitstekend leidende scheidsrechter een vrije trap had toegekend op de 7 meter lijn na een terugspeelbal op de keeper van ZIGO.

Net na de derde wissel ( Rick kwam voor Jurgen in het veld) wist Sven in de 77e minuut na goed voorbereidend werk van Brent de 3-1 op het scorebord te brengen. Daarmee was de wedstrijd gespeeld. Het enige vermeldenswaardige feit was daarna nog de wissel van Jorg, die voor Roy in het veld kwam.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen BVV op het programma.  Voor onze trouwe supporters:  deze wedstrijd begint om 14.00 uur.