Soms zit het mee, soms zit het tegen........

SCG'18 1 (zon)

9 oktober 2022 14:30

A.J.J. de Vaan

Sportpark Zegenwerp
Esscheweg 3
5271NB
SINT-MICHIELSGESTEL

Op het zonovergoten sportpark in Sint Michielsgestel werd gisteren de wedstrijd SCG '18  1 tegen Nieuwkuijk 1 gespeeld.

Beide ploegen begonnen aftastend aan de wedstrijd, waarbij Nieuwkuijk  heel veel moeite had om zich aan te passen aan de omstandigheden op het kunstgras, waarop het allemaal moest gaan gebeuren.  Het elftal slaagde er ook niet in om het middenveld te beheersen. Sven werd deze middag hier node gemist.  SCG was op basis van het vertoonde spel de bovenliggende partij in de eerste helft, kreeg wat kansjes, die door Dave uitstekend werden verwerkt.

Na een eerste helft, die dus geen doelpunten opleverde, kwam Nieuwkuijk na de rust duidelijk beter uit de startblokken dan SCG '18 en kreeg het een aantal goede mogelijkheden de score te openen, maar helaas zonder succes. In de 88e minuut van de wedstrijd, toen iedereen zich al min of meer had verzoend met een gelijkspel,  gaf Milan op rechts een voorzet, die via een speler van SCG over de keeper in de verste hoek van het doel verdween.  0-1 dus.

In de resterende minuten gebeurde weinig meer en zo kunnen de 3 punten aan het totaal worden toegevoegd. We kregen duidelijk meer dan we verdienden,  een gelijkspel was een gerechtvaardigde uitslag geweest, op basis van de betere tweede helft van Nieuwkuijk.  Of er zoals, onze voorzitter, via Whattsapp liet weten dan sprake is van ijzeren voetbalwetten weet ik niet.  Wel dat het geluk deze keer aan onze kant was.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen DVG op het programma.