Een wedstrijd met een zuivere hattrick binnen 12 minuten

Helvoirt 1 (zon)

18 februari 2024 14:30

D. van Wingerden

Bij iedere thuiswedstrijd van ons eerste elftal  is een van de bestuursleden aanwezig. Dit bestuurslid wordt dan geacht een wedstrijdverslag van die wedstrijd te maken.  Daarnaast geeft hij ook alle belangrijke feiten door in de bestuursapp. Deze wedstrijd vormde daarop geen uitzondering.

Het is half drie, als er nog geen speler op het veld op het veld te bekennen is en deze verslaggever zijn eerste melding in de bestuursapp kan maken: het beloofd op deze manier een lange voetbalmiddag te worden . De voorzitter reageert hierop met de melding, dat het pas half twee is. Heeft hij zijn klokje niet goed staan ? Nee, maar hij zit nog in Londen en daar kent men een uur tijdsverschil met Nederland....

Om vijf over half drie ( dingen kunnen snel gaan) staan er 22 spelers, 2 assistent scheidsrechters,  1scheidsrechter  en het ondanks het slechte weer toch in redelijke mate opgekomen publiek klaar om aan de wedstrijd te beginnen.
Nieuwkuijk begint slecht aan de wedstrijd. Te vaak wordt de lange bal gezocht om de spitsen te bereiken, dit terwijl de kracht juist zit in voetballen van achter uit.  Het eerste doelpunt valt in de twintigste minuut van de wedstrijd, net op het moment, dat de verslaggever zich heel even met financiele zaken moet bemoeien.  Doelpunt niet gezien dus, maar wel een 0-1 score op het bord. Nieuwkuijk pakte daarna de wedstrijd beter op, er werd steeds meer en beter gecombineerd en er kwamen meer kansen. Uiteindelijk resulteerde dat  in de eenendertigste minuut tot een doelpunt van Brent.  1-1.   Daarna begon de periode van Rick van Buul......drie munten later  bracht hij de stand op 2-1,  vijf minuten daarna op 3-1 en vier minuten daarna op 4-1. Dat was tevens de ruststand.

De wedstrijd  was hiermee in feite gespeeld. Nieuwkuijk kreeg nog de beste kansen om de score te verhogen, maar  hoefde niet meer zo nodig en Helvort was niet bij machte om een vuist te maken. Dat het uiteindelijk nog 5-1 werd door Milan en net voor het einde van de wedstrijd nog 5-2 was zuiver voor de statistieken.

We gaan dus met een goed gevoel op weg naar de volgende wedstrijd a.s. zondag thuis tegen RKDVC.  Omdat in deze klasse vrijwel alle ploegen aan elkaar gewaagd zijn en van elkaar kunnen winnen beloofd het opnieuw een spannend affiche te worden. Deze wedstrijd is ook opnieuw weer van belang voor de Willy Naessens Cup. Wij hopen dan ook, dat veel supporters de weg naar het Sportpark Nieuwkuijk weten te vinden.