Goeie degelijke pot

Margriet 1 (zon)

26 november 2023 14:30

Margriet uit Oss, een tegenstander waar we in competitieverband nooit tegen hebben gespeeld. Niet echt een bekende tegenstander dus.
Om mee te blijven doen om de bovenste plaats moest er gewonnen worden. Margriet wilde aanhaken in de subtop en ook dat kon alleen met een overwinning. Dus 2 aanvallende ploegen werden aan de aftrap verwacht. Het eerste gevaar kwam van Nieuwkuijk. Na 10 minuten werd via een mooie combinatie de kans niet tot doelpunt gepromoveerd, maar slechts een corner bleef over. Beide ploegen hielden elkaar aardig in de tang hetgeen weinig kansen opleverde. Na een klein half uur spelen kreeg Niels de kans de score te openen, maar dat lukte niet. Margriet combineerde wel aardig, maar tot kansen kwam het niet. Nieuwkuijk was iets sterker. Brent poeierde de bal na een mooie aanval op doel, maar de doelman had een geweldige save in huis.
Op slag van rust was het wél raak voor Nieuwkuijk. Een hoge bal vanuit het midden werd door de doelman van Margriet verkeerd ingeschat. Rick ging vol voor de bal waarbij de doelman de bal niet klemvast kon pakken. Rick wist Roy te bereiken die op slag van rust de 1-0 op het bord zette. Een lekker moment!

Na de rust kwam Nieuwkuijk beter uit de kleedkamer dan Margriet.  Niels kreeg direct een enorme kans, maar wist die wonderbaarlijk te missen.  Er kwamen nog wat kleine kansjes maar de beste was voor Brent die zich vrijmaakte in het strafschopgebied en via het lichaam van een tegenstander de 2-0 in het net deponeerde. Dat was wat veiliger. Margriet bleef wel aardig aan de bal, maar tot kansen kwam het niet. De laatste pass was steeds lang en hoog en belandde steeds aan de linkerkant van Daan in het strafschopgebied. Een makkelijke prooi. Nieuwkuijk kreeg meer grip op het middenveld met weer een prima spelende Sven. Veel balcontacten en veroveringen. De eerste en enige kans voor Margriet kwam pas rond de 75e minuut, maar werd ver over het Kuijkse doel geschoten. Kort daarop gooide Niels de wedstrijd definitief in het slot. Na goed doorgaan van Rick op rechts rondde Niels prima af: 3-0. En dan nog 10 minuutjes uitvoetballen. De prima leidende scheidrechter liet niet tot het donker spelen en floot direct in de 90e minuut af. Al met al een goeie pot en een verdiende overwinning. Daarmee nemen we samen met EVVC wat afstand tot de subtop.

Volgende week uit naar Alem. Deze wedstrijd start om 14.00 uur! En dan de week daarop de laatste wedstrijd van het jaar thuis tegen Nulandia. Die wedstrijd start ook om 14.00 uur.