Een lekkere driepunter!

Vinkelsestraat 108 A
5383KN
VINKEL

Een wedstrijd die je in ieder geval niet mag verliezen, maar eigelijk moet winnen om wat zekerheid in te bouwen. Zekerheid voor... de ultieme ambitie!

Prachtig weer op sportpark De Zwaan in Vinkel. Twee mooie dorpsploegen van vergelijkbare grootte staan tegenover elkaar. De nummer 2 tegen de nummer 1. Nog nooit speelde Nieuwkuijk in Vinkel. (Dit laatste klopt niet volgens Sjaak en Dimitri Elshot, dus in ver verlenden blijkbaar wel ooit; red.)
Prachtige klasse de derde klasse C waar iedereen van iedereen kan winnen en de stand elke week weer een verrassing is. Nieuwkuijk had als doel die standenlijst in tact te houden. In ieder geval niet verliezen, maar wel gaan voor de winst.

Na zo'n 10 minuten de eerste kans van de wedstrijd voor EVVC. Daan weet de inzet te keren. Het blijft 0-0. Kort daarop geeft de leidsman een penalty aan EVVC voor een overtreding die op zich niet echt een overtreding leek en op een plek die niet in de 16 leek te zijn. Maar toch, hij gaat op de stip en Gerwin vd Boom tekent de 1-0 aan.
Het spelbeeld was rommelig, niet echt een nummer 2 tegen de nummer 1. EVVC wat scherper op de tweede bal. Met een scheidsrechter die luchtig met gele kaarten strooide. Na afloop was daarin de stand 2-6. Veel huiswerk voor de man.... Voor rust gebeurde er verder weinig voor beide doelen zodat de rust werd bereik met met 1-0. Voor Nieuwkuijk een signaal dat het na rust feller moest.
Na rust werden meer tweede ballen gepakt en het spel van Nieuwkuijk werd iets beter en drong wat meer aan. Dat resulteerde zo'n 20 minuten na rust in de 1-1. Dorus mikte de bal van links op de paal waarna Toepie hem keurig afrondde. En direct daarop wat het weer raak. Milan draaide prachtig weg en legde de bal perfect neer voor de doorgelopen Dorus die koel en strak de 1-2 aantekende.
De wedstrijd was plots gekanteld. Nu moest EVVC komen en Nieuwkuijk kon zich vooral toeleggen op de verdedigende taken. Af en toe kwam er een uitbraak zoals die van Milan. Hij drong de 16 in, werd neergelegd, maar dit werd niet bestraft met een pingel. Brent had de mogelijkheid om met een lob van 25 meter de wedstrijd in het slot te gooien, maar mikte helaas naast. Een half uur in de tweede helft kopte EVVC een bal op de lat, de rebound werd gekeerd door Daan. Daar komt Nieuwkuijk goed weg. Maar de weg naar het einde was nog lang. Zeker omdat de 90 minuten tegenwoordig ruimschoots worden overtroffen. Beide ploegen leverde veel strijd. Met 7 extra minuten hield Nieuwkuijk stand. Een hele belangrijke overwinning in de strijd om de bovenste positie. Nu 5 punten los.

Volgende week thuis tegen de runner-up DSC Kekrdriel die bovenaan staan in de 2e periode en bij winst die periode bij kunnen schrijven. DSC heeft een doelsaldo van +15 (!) in deze tweede periode. Het belooft een superspannend potje te worden waar beide ploegen weer vol voor de winst zullen gaan. het is en blijft de mooiste klasse: de derde klasse C!