Eerste herpakt zich na de domper van vorige week....

Den Dungen 1 (zon)

19 november 2023 14:30

J.J.T. Buurman

Sportpark Jacobskamp
Hooidonksestraat 8
5275HV
DEN DUNGEN

Vooraf was natuurlijk de vraag of ons eerste elftal zich na het echec van vorige week tegen Haarsteeg  wist te herpakken in de
uitwedstrijd tegen Den Dungen.
Na de aftastende beginfase werd als snel duidelijk, dat Nieuwkuijk de beter voetballende  ploeg was.  Den Dungen moest het vooral hebben van de lange bal om de spitsen en buitenspelers te bereiken, die uiteindelijk in hun acties strandden op de hechte Nieuwkuijkse verdediging en sluitpost Daan.
Het was na 20 minuten in de eerste helft, dat Nieuwkuijk op voorsprong kwam. Na een voorzet op maat van Milan kon Brent met een geplaatste kopbal de 0-1 op het scorebord laten aanbrengen.  Een klein kwartiertje later was het opnieuw Brent, die met een kopbal de 0-2 kon laten aantekenen.
Voor rust had de wedstrijd definitief op slot kunnen gaan, als de kansen op 0-3 verzilverd waren.
Na rust kwam Den Dungen wat beter uit de kleedkamer zonder dat er opnieuw echte kansen kwamen, tot een half uur in de tweede helft uit het niets de 1-2 werd gemaakt.  Dit bracht nog wat spanning met zich mee of we er in zouden slagen de overwinning veilig te stellen, maar echte kansen voor onze tegenstander waren er niet meer.  Uiteindelijk kwam valk voor nog nog de 1-3 tot stand, na knap voorbereidend werk van Niels, die een aantal tegenstanders uitspeelde en Brent de kans, die hem daarmee geboden alleen nog maar hoefde in te tikken.  Kort na deze derde treffer, die de verhoudingen binnen het veld wat beter aangaf, floot de goed leidende scheidsrechter af.
John en Jorg moesten het veld met respectievelijk een enkel en een knieblessure verlaten, waarbij de vooral de laatste blessure er ernstig uitziet. Laten we hopen, dat het voor beide spelers meevalt en dat ze snel weer inzetbaar zijn.
Met de uitslagen van de vandaag gespeelde wedstrijden is de 1e periode kampioen bekend: EVVC, dat de ranglijst aanvoert, gevolgd op 1 wedstijdpunt door Nieuwkuijk.
Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Margriet op het programma. De aanvang van de wedstrijd is om 14.30 uur. Ook dan hopen we weer, dat veel supporters de weg naar het Sportpark Nieuwkuijk weten te vinden.