De eerste tegendoelpunten

Ipperakkeren 2
5331XL
KERKDRIEL

De weervoorspellers hadden het gelukkig niet helemaal bij het juiste eind. De forse regen bleef uit en het zonnetje kwam zelfs door. Prima weer om te voetballen op het kunstgrasveld van DSC. Na een vrije trap van DSC in de beginfase -waar Daan redding op bracht- was het eerste half uur voor Nieuwkuijk. De keeper van DSC hield zijn doel schoon tot circa de 20ste minuut van de wedstrijd. Miquel gooide een bal diep op Rik. Rik had een mooie actie in huis en levert de bal perfect af op Milan: 0-1. 10 minuten later mocht de keeper van DSC weer het balletje uit het net halen. Dit keer was het Rik die zelf de kans creëerde en de bal in de korte hoek droog binnen knalt: 0-2.  Richting de rust kwam de wedstrijd wat meer in evenwicht. Toch was het nogmaals Nieuwkuijk die het doel wist te vinden. Miquel gooide de bal (heel) ver de diepte in. De toeschouwers hadden het niet gezien, maar Miquel wel.  Dorus zat op de brommer. Hij wist de bal ook nog eens schitterend voor te geven naar een plek waar Brent de bal binnen kon werken: 0-3.  Net voor de rust werd achterin de bal helaas verspeeld en vervolgens met een overtreding gecorrigeerd. Uit de prima genomen vrije trap maakte DSC de 1-3. Met de nul rusten, is toch wat lekkerder. Smetje van de eerste helft is de blessure van John. Beterschap!

Na het tegendoelpunt en mogelijk wat tactische wijzigingen aan de zijde van DSC, was de tweede helft voor de kijker een wedstrijd geworden. DSC speelde met strijd en zat er feller op. Toch was het Nieuwkuijk die in de tweede helft de score opent. Milan wist de doelspeler te omspelen, waarna hij werd aangetikt: penalty. Brent miste niet: 1-4  (56 minuut). 5 minuten later was het DSC die tot scoren kwam. Na een aantal gevaarlijk harde voorzetten, was het dit keer raak.: 2-4. Een rommelige fase brak aan waarin zowel Nieuwkuijk als DSC wat slordig omging met de passing. Over en weer ontstonden mogelijkheden. In de 86 minuut viel de passing wel goed uit. Een schitterende aanval. Rik gaf een steekbal op Dorus, Dorus wist de vrijstaande Niels te vinden en Niels het zijnetje: 2-5. Uiteindelijk werd de eindstand 3-5 door een fout in de opbouw.

Al met al een hele goede eerste 30 minuten gezien, maar liefst 5 keer gescoord in een uitwedstrijd en de 3 punten mee naar huis genomen. Volgende week mogen we voor bekervoetbal naar Oirschot Vooruit 1. Een team dat momenteel bovenin meedraait in de 2de klasse. De competitie gaat 29 oktober weer verder, thuis tegen Nooit Gedacht 1.