Een echte derby

RKDVC 1 (zon)

25 februari 2024 14:30

L. Schoenmakers

Spelen tegen de buurman, spelers die elkaar kennen, een volle ruimte voor de Business Clubs en twee teams die beiden er vol voor gaan, maar vooral maar liefst zo'n 700 personen langs de lijn... dat betekent derby day!

De wedstrijd zat nog in de eerste minuut en daar was het al 0-1. Uit een vrije trap kreeg onze defensie de bal niet weg, waardoor Pim van Hulten een kans kreeg. Hij miste niet. Geen paniek. De wedstrijd is nog lang.

Het was een middenveld wedstrijd. Veel strijd en met passie op zoek naar een kans. In de 27ste minuut kreeg Rick de bal. 3 spelers probeerden hem af te stoppen, maar desondanks lukt het hem om de bal bij Milan te krijgen. Een mooie voorzet op de altijd aanwezige Brent. Brent maakt geen fout en zorgde netjes voor de 1-1.  Nieuwkuijk ging op zoek naar meer, maar het hechte team van RKDVC hield goed stand. Rust.

Na de rust veranderde het spelbeeld niet. Beide teams probeerde de ruimte te vinden, waarbij RKDVC  meer op de reactie speelde. Uiteindelijk viel de bal goed bij Milan. Een lekkere actie op de achterlijn en een voorzet die net over de keeper viel. Een makkelijke kopbal van - hij was er weer - Brent zorgde voor een 2-1 voorsprong. RKDVC ging op zoek naar een doelpunt. Nieuwkuijk hield lang stand, maar in de 76ste minuut ging de bal via een kopbal van RKDVC via het lichaam van een van onze verdedigers richting de doellijn. Sven leek te redden, maar de scheids constateerde een doelpunt. Onmogelijk te zien door de reporter, maar de 2-2 stand stond op het bord. RKDVC kreeg bij het slot van de wedstrijd nog een schitterende mogelijkheid voor de volledige buit, maar Daan tikte de bal naast. Een hele belangrijke safe!

Al met al een echte derby met veel strijd en passie. Voetballend soms lastig, maar een geweldige sfeer. Puntje erbij en nu volgende week richting Vinkel.