De wil om te winnen....

DSC 1 (zon)

10 maart 2024 14:30

J.J.P. de Kroon

We staan er goed voor, maar de eindstreep is nog ver van huis. Dus moet elke wedstrijd vol scherpte beginnen en .... de hele wedstrijd worden vol gehouden.
Vandaag, zondag 10 maart, stond een pittig potje te wachten tegen DSC uit Kerkdriel. Vooraf was de verwachting dat DSC er vol in zou vliegen om de periodetitel binnen te hengelen. Of "op te halen' in Nieuwkuijk, zoals ze op hun website hadden geschreven. Ehhhh, 'ophalen in Kuijk?"..... Alsof je boodschappen komt doen. Zo werkt het niet.

DSC begon goed aan de wedtrijd. Daan moest al na 35 seconden in actie komen op een voorzet van rechts. Maar met een klemvaste safe werd de eerste actie van DSC verijdeld. Na ruim 10 minuten de eerste aanvallende actie van Kuijk. Jorg haalt uit op doel maar de doelman brengt redding voor DSC,De daarop volgende corner brengt succes. Dorus weet vanuit een flipperkast na de corner de 1-0 binnen te tikken . Enkele minuten later leidt een scrimmage tot een een pingel.  Brent schiet goed in, maar niet goed genoeg want de doelman tikt de bal naar de lat die er vervolgens uit carombolleerd. Het blijft 1-0.  Nieuwkuijk houdt vol druk op het Kerkdrielse doel. Stef neemt van afstand met een spetterend en dwarrelend schot het Drielse doel onder vuur. De doelman weet het schot te keren, maar Jorg 'Toepie" is er als de kippen bij om de 2-0 aan te tekenen. En dat na 20 minuten. En het wordt nog mooier. Nieuwkuijk houdt druk en na 35 minuten staat de 3-0 op het scorebord door Milan. Strakke schuiver in de linkerhoek. En direct daar op heeft dezelfde Milan de 4-0 op de voet, maar hij presteert het om de bal over het doel te krijgen. Rust: 3-0. Dat is wel lekker.

Om de periodetitel te pakken moet er met minimaal 6 doelpunten verschil worden gewonnen én mag RKDVC niet winnen. Beide voorwaarden zijn te veel van het goede. Nieuwkuijk blijft in de tweede helft wel de bovenliggende ploeg. DSC krijgt geen enkele kans, maar de stand wijzigt niet meer. Met 3-0 besluit de goed leidende scheidsrechter er een einde aan te maken. Deze uitslag is ook reden voor Milan om aan te geven dat hij lekker bij Kuijk blijft voetballen. Een klassieke win-win voor ons en voor hem! Jongen van de club, net als die andere 35 selectiespelers!

Ondertussen wint RKDVC van EVVC waardoor zij over DSC wippen om de periodetitel binnen  te behalen. De felicitaties gaan uit naar Drunen met deze titel want door de winst van Nieuwkuijk kon RKDVC deze titel binnen slepen.

Voor Nieuwkuijk is het zaak de lijn van vandaag door te trekken. Dan liggen er mooie dingen in het verschiet. Maar vooral nog geen feest. Het is nog ver naar het einde van de competitie. We kijken - zoals dat heet - van wedstrijd naar wedstrijd.

Volgende week naar Nooit Gedacht in Geffen. We zijn door hun thuis even op de plaats gezet met een 1-2 nederlaag. Tijd voor een mooie revanche?