Vergeten de 1-3 te scoren..

Margriet 1 (zon)

21 april 2024 14:30

K.C.T. Fonken

Sportpark Amstelhoef
Amsteleindstraat 25 a
5345HA
OSS
tel. 0412-631957

We keken al de hele week uit naar de topper in de 3e klasse C. Voor de 3e keer speelt Nieuwkuijk 1 tegen de nummer 2 van de competitie. Na EVVC en SCG'18 was het dit keer de beurt aan Margriet. De Ossenaren zijn de runner up, zitten in de flow en voeren de ranglijst van de 3e periode aan. Kortom: uitzicht op een lekker potje. Daar moeten we gewoon van genieten. Bij winst kan de week daarop thuis tegen Alem de titel worden binnen gehaald.

Nieuwkuijk begint goed aan de wedstrijd. Rick krijgt na 4 minuten een megakans maar poeiert over. Na 10 minuten wordt het goede spel beloond. Brent tekent met een fraaie actie de 0-1 aan. Het talrijke Kuijkse publiek overstemt heel Oss met gejuich. Na een kwartier  volgt de eerste kans voor Margriet maar Roy gooit alles in de strijd om de gelijkmaker te voorkomen. Nieuwkuijk heeft het betere van het spel, maar de 0-2 blijft uit. Tot dat Rick een goede actie inzet vanaf rechts en onreglementair wordt gevloerd in de 16. Geen discussie. Brent weet de pingel te benutten: 0-2. Er hangt heel veel moois in de lucht. Tot dat kort voor rust Margriet een corner krijgt en de bal door een Kuijkse verdediger met de hand wordt beroerd. Deze pingel levert wel discussie op, maar de scheidsrechter is onverbiddelijk en legt de bal op de stip. Helaas weet Rick Baars (die de geblesseerde Daan vervangt) de bal nét niet te parreren. Joey Schuurman scoort. Met 1-2 de rust in.

Na rust volgt een wat ander spelbeeld. Margriet is meer aan de bal en komt opzetten, maar de verdediging van Kuijk staat als een huis. Niet in de laatste plaats omdat ook Rick zijn doeltaken prima uitvoert. Margriet de bal, maar Nieuwkuijk krijgt de kansen. Milan en Rick (Buul) krijgen (of creëren) de kansen op de 1-3. Toepie knalt onderkant lat, maar hij wil er niet in. Aan de andere kant houdt Rick (Baars) met enkele cruciale reddingen zijn doel schoon (Het is wat om die Ricken uit elkaar te houden, zelf voor een rikkampioen ;-)). En dan staat 90 minuten op de klok. Nog even volhouden en dan...... dromen...... zijn dan.... even vervlogen. In de 90+3 scoort Jorn van Bakel de 2-2.  De voetbalwetten doen hun werk.

Droom onder druk? Zeker niet. We staan nog 7 punten voor met nog 4 wedstrijden. Volgende week thuis tegen Alem. We kunnen dan zeker géén kampioen worden, maar een overwinning brengt het kampioenschap wel een hele stap dichterbij. Gewoon van wedstrijd naar wedstrijd. 12 mei is de eerstvolgende mogelijkheid, waarbij Jan van den Brand dan wellicht weer wat van mee kan krijgen. Maar eerst Alem, waarvan we uit redelijk kansloos met 4-1 hebben verloren.

We hebben nog niks, dus moeten elke week scherp zijn om de hoofdprijs binnen te halen. Niets gaat vanzelf, maar er is voldoende vertrouwen in de ploeg dat het uiteindelijk goed gaat komen. Op voetbalkwaliteit moet het gaan lukken.