Taai schouwspel

Nulandia 1 (zon)

17 december 2023 14:00

J.H. van den Wildenberg

Een inhaalwedstrijd vanwege een afgelasting vorige week. Langs de lijn stonden -naast onze trouwe supporters- ook veel toeschouwers van onze buurtverenigingen. Leuk om te zien. Het was prima weer en een mooie ambiance voor een lekkere pot voetbal.

Helaas werd het voor de toeschouwer een wat saaie wedstrijd. Weinig kansen werden er in de eerste helft gecreëerd.  Zowel Nieuwkuijk als Nulandia waren niet bij machte om iets moois neer te leggen. Gescoord werd er wel. Nieuwkuijk gaf in de eerste 5 minuten een cadeautje aan Nulandia. Een mispeer die jammerlijk gelijk werd afgestraft: 0-1. Voor rust was het Brent die nog een mogelijkheid kreeg. De keeper had een prima redding in huis. Rust.

Voordat alle toeschouwers weer naar hun plek waren geschoven, werd er een vrije trap gegeven aan Nulandia. Er volgde een schitterende trap: 0-2. Rug rechten en op zoek naar de aansluiter. Helaas was het een dag waar de passing slecht was en er steeds cadeautjes werden gegeven door persoonlijke fouten. Nulandia zat door de tussenstand op rozen, hoefde niet meer en was daarnaast efficiënt in de afronding. Nulandia liep uit naar een 0-4 overwinning.

Is er dan niets positiefs te melden? Jawel hoor. 2 debutanten waren er. Zowel Anouar als Boaz mochten voor het eerst aantreden in het eerste. Daarnaast gaan we de winterstop in als nummer 2 met 1 punt achterstand op de koploper. Natuurlijk had het meer kunnen zijn, maar velen hadden hier waarschijnlijk voor getekend voorafgaand aan het seizoen.

Iedereen fijne feestdagen. Donderdag de kerstborrel en we zien iedereen graag op onze nieuwjaarsbijeenkomst.