Tis best fijn.....

Sportlaan 10
5151RK
DRUNEN

..... om voor nieuwkuijk te zijn. Van een afgetekende 0-5 uit bij RKDVC moet je genieten. Een grote uitslag, ja, maar geenszins geflatteerd.

Nieuwkuijk kende een heel aardige voorbereiding op de competitie. Alle bekerwedstrijden ruim gewonnen. Vorige week werd de competitiestart tegen DBN'22 gewonnen. Dus met belanstelling werd uitgekeken naar de eerste derby. Iedereen wist dat het een lekker potje kon worden. Immers, de gastheren uit Drunen waren te pakken, ook al had Nieuwkuijk maar 1 wedstrijd van de laatste 6 uit duels tegen de buren gewonnen: In 2019 werd het maar liefst 1-6.

Op deze mooie zondagmiddag lieten de jongens van Nieuwkuijk zien dat ze van een heel ander kaliber zijn dan RKDVC. Vanaf de aftrap bepaalde de bezoekers wat er op het veld gebeurde. Direct werd druk gezet op de drunende defensie. Al in de 3e minuut werd de 0-1 aangetekend door Brent die een corner tot doelpunt wist te promoveren. Daarna bleef Nieuwkuijk het spel dicteren. Als het na een kwartier 0-3 zou zijn geweest was er niks op aan te merken. Maar de Drunense goalie Wessel van Esch wist uit te blinken en zijn doel aardig schoon te houden. Hoewel RKDVC iets beter in het spel kwam werden geen echte doelkansen gecreëerd. Op slag van rust werd het 0-2 door een schitterende aanval via meerdere schijven. Rick was het die prachtig afrondde. De rust in met 'slechts' 0-2.

Na de rust veranderde het spelbeeld niet. Kuijk overduidelijk de bovenliggende partij met meerdere kansen die helaas werden gemist. Er was dan ook enige hulp nodig van de Drunense verdediger Mats van Bokhoven die een voorzet van rechts snoeihard in egen doel wist te koppen: 0-3 en wedstrijd gespeeld. Nieuwkuijk wilde er nog wel wat meer uit halen, daar waar RKDVC zicht vooral bezig hield met de bal tegen te houden. Na enkele eerdere goede pogingen van John van Dommelen was het dan in de '60 minuut raak voor hem:0-4. Hij soleerde ongehinderd door de Drunense defensie. Enkele minuten later werd het zelfs 0-5. De ingevallen Jorg Toebak schoot geheel vrijstaand in het doel. Daarop nam Nieuwkuijk wat gas terug. Er kon nog vrijelijk gewisseld worden en de partij naar een gemakkelijk einde worden gebracht.

De overwinning was meer dan verdiend. RKDVC moest op alle fronten de meerdere erkennen in Kuijk. Volgende week wacht een zware pot tegen EVVC uit Vinkel. Een sterke ploeg, maar ja, in Kuijk staat ook een aardig elftalletje hoor.