Een verdiende overwinning, 0-2

Past van de Kampstraat 34
5386AJ
GEFFEN

Vanmiddag stond uitwedstrijd tegen Nooit Gedacht uit  Geffen op het programma, de club waar bij Ruud van Nistelrooy zijn voetbalcarriere begon.
Het veld  verkeerde niet in zeer goede conditie, maar dat is  een gegeven, dat voor beide elftallen hetzelfde is . De vraag moet dan ook altijd zijn hoe ga je als elftal met deze omstandigheden om  en wie van de beide elftallen dat het beste kan.
Nieuwkuijk begon de wedstrijd goed en probeerde met opbouwend voetbal van achteren uit tot scoren te komen. Nooit Gedacht zocht daarentegen veelal de spitsen via de lange bal. De Nieuwkuijkse verdediging had daar in de eerste helft niet veel moeite mee. Het spel golfde de eerste helft op en neer.  De eerste helft was al bijna verstreken, tot Nieuwkuijk de eerste echte kans kreeg door een goede kopbal van Miquel, die door de keeper van Nooit gedacht prima gepareerd werd.
Kort daarop kreeg Nooit Gedacht de beste kans om op voorsprong te komen, maar de bal sprong via de paal weer het veld in.  Na nog een scrimmage voor het doel van Nooit Gedacht, die uiteindelijk niets opleverde, zochten beide elftallen de kleedkamers op, met nog steeds een brilstand op het scorebord.
Direct na rust werd Toepie vervangen door Rick van Buul, die de wedstrijd goed oppakte en het was mede zijn verdienste, dat er wat betere combinaties ontstonden. Het was alleen jammer, dat de kansen en kansjes die dit opleverde slechts een keer werden verzilverd:  in de 55e minuut na een vlotlopende aanval kon  John van Dommelen de 0-1  laten aantekenen.  Het bleef daarna een wedstijd, waarin Nieuwkuijk beter voetbalde, maar beducht moest zijn voor de lange bal van achter uit de verdediging van Nooit Gedacht, omdat door de slechte staat van het veld de bal iedere kant op sprong en moeilijk te controleren was.  Net voor het einde van de wedstrijd werd Milan gevloerd in het strafschopgebied, genoeg reden voor de uitstekend leidende scheidsrechter om de bal op de stip te leggen. Brent maakte deze keer geen fout en daarmee was de wedstrijd gespeeld.,  0-2
Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen SCG '18 op het programma. Na de wedstrijden van vandaag de nummer 2 van de rangschikking.  Een mooi affiche dus, in een competitie, waarin heel veel teams aan elkaar gewaagd zijn.
De wedstrijd begint zondag om 14.30 uur.  Wij hopen, dat veel supporters de weg naar Sportpark Nieuwkuijk weer weten te vinden.