Het gaat gebeuren....2e klasse!

Alem 1 (zon)

28 april 2024 14:30

W.J.M. Timmers

Sportpark Nieuwkuijk
Kerkstraat 14
5253AP
NIEUWKUIJK

Nog niet officieel, maar toch, we staan op de rand van de tweede klasse!! Na een 6-0 overwinning op Alem durven we het wel aan om al vast een en ander te gaan organiseren.

Zondagmiddag was het weer met zon en een soms fris windje meer afwisselend dan de wedstrijd. Die was redelijk éénrichting. Nieuwkuijk wilde met volle inzet per sé winnen om op 12 mei de titel definitief binnen te kunnen halen. En dat was te zien aan de gretigheid waarmee de ploeg speelde.

Vanaf start werd hoog druk gezet op het Alemse doel. Na 10 minuten spelen wist Brent al de 1-0 op het scorebord te zetten, na een splijtende pass van Broer(tje...) Miguel.  Een paar minuten later stond het bijna 1-1 na een goedgenomen vrije trap van Alem. Binnenkant paal er uit. Tsja, ook een beetje het geluk van een kampioen. Maar dat was het verdere verloop van de wedstrijd zeker niet. Nieuwkuijk combineerde er fraai op los. Een lust voor het oog van de klein 300 toeschouwers. Na een half uur spelen kopte Brent nét naast en een goede actie van John trof geen doel, maar werd tot corner verwerkt. Uit die corner ontstond de 2-0 van Brent. Kort voor rust werd de wedstrijd beslist door de zéér goed spelende man van de wedstrijd: Alex. Hij tikte de 3-0 binnen.
Na rust veranderde aan het spelbeeld niets. Nieuwkuijk bleef aanvallend sterk en combineerde er lustig op los. John wist het net weer eens te vinden bij de 4-0. En topscorer Brent maakte er nog 5-0 en 6-0 van.

NB: De wél best voetballende ploeg uit de competitie geachte buren (.......) , staat 9 punten los met nog 3 wedstrijden te spelen. Volgende week een weekendje vrij. Op 12 mei gaan we massaal naar Nuland om daar met vereende krachten te proberen het kampioenschap veilig te stellen. Maar dan is er echt wel werk aan de winkel, want thuis werd van die ploeg kansloos met 0-4 verloren...

Houd onze website www.vvnieuwkuijk.nl in de gaten voor het programma