Hersteld van vorige week

Esscheweg 3
5271NB
SINT-MICHIELSGESTEL

Door het puntenverlies van vorige week was het aan de jongens om te laten zien dat dat een incident was. Maar ja, uit bij mede-koploper SCG'18 is dat geen appeltje-eitje.

Een regenachtige dag en dan op kunstgras.... De ballen schieten aardig door. Dat vergt accuratesse in de passing en in de aanname en daar kán Nieuwkuijk normaliter goed mee om gaan. Maar tegen deze tegenstander die erg kort op de bal zat was dat moeilijk. De eerste helft was het van 2 kanten vooral proberen de controle te krijgen en te behouden. Dat leidde tot een spelbeeld met weinig kansen. Toch was het John die vanaf links met een goede actie direct de eerste grote mogelijkheid verzilverde: 0-1 (minuut '26). Nieuwkuijk kreeg een licht overwicht dat nog tot enkele kansjes leidde. Met 0-1 de rust in zou op zich prima zijn, ware het niet dat Brent goed doorzette en met links op de paal schoot en Niels de terugketsende bal op slag van rust benutte: 0-2. Dat is lekker. Nieuwkuijk dodelijk in de afronding.

Na de rust in eerste instantie een gelijk opgaande pot. Nieuwkuijk ietsje beter en een strakke voorzet van Brent gring iets te snel voor het hoofd van Milan die helaas geen 0-3 wist te scoren en daarmee de wedstrijd waarschijnlijk op het slot zou gooien. Het was SCG'18 dat meer aan ging aandringen op zoek naar de aansluitingstreffer. Het spel speelde zich voornamelijk op de Kuijkse helft af. Dit leidde echter niet tot uitgespeelde kansen voor SCG'18. Het veld, het blok van Nieuwkuijk, lag te ver uit elkaar waardoor SCG'18 steeds gemakkelijk in balbezit kwam.  Met wat uitbraakjes werd Nieuwkuijk soms wel gevaarlijk, waarbij een vrije trap op 20 meter van de goal de unieke kans was de wedstrijd in het slot te gooien. Maar John knalde de bal links naast. Met nog 5 officiële minuten te spelen voelde je dat het nog niet gedaan was. Daan redde knap op een poeier van Gestelse zijde. Er stond inmiddels 90 minuten op de klok.. In de 93e minuut was het dan toch raak voor SCG'18. Daan was de bal even zoek en de aansluitingstreffer was een feit. Het laatste fluitsignaal kon niet meer ver weg zijn. Er was weinig gebeurd, dus punten in de tas, zou je denken. Maar de leidsman had er blijkbaar veel zin in want hij liet maar liefst 8!!! minuten doorspelen. Dat waren nog billenknijpende minuten. Maar uiteindelijk werd het laatste fluitsignaal dan toch gegeven. 1-2 winst. Prima inzet, wat matiger spel, maar wel lekker 3 punten uit bij de nummer 2.

Volgende week om 14.00 uur in Kuijk tegen buurman Haarsteeg. Haarsteeg doet het ook erg goed, dus we kunnen uitzien naar een spannende derby.