wel platte kar, geen platte kar, wel platte kar

De Zuiderburen 45+1

VV Nieuwkuijk 45+1 (zon)

21 april 2024 10:00

HMC Bel

Sportpark Den Hoek
Sportpark 9
5541PC
REUSEL

Op zondagmorgen 8.45 uur verzamelen, samen een bakske koffie pakken en dan 3 kwartier rijden naar de Belgische grens. Tegenstander heet de Zuiderburen wat doet vermoeden dat het Belgen zijn maar het sportpark ligt toch echt aan de goede kant van de grens. Omkleden bij de buren de plaatselijke atletiekvereniging van Reusel.  Dan 5 minuten lopen naar het veld voordat we kunnen aftrappen. Wat een slecht begin zeg. 2x Naar elkaar spelen is al moeilijk. Gelukkig waren hun nog slechter. En dan toch met 0-1 voorkomen. Wel met een geweldige voetbalgoal na goed combineren van Barry en Erik waarbij de laatste mooi afronde, zijn eerste goede balcontact van de ochtend.  Oppompen dan toch maar de banden van de platte kar.
Toch naar de thee met een 2-1 achterstand. Waar de Zuiderburen er de eerste 20 minuten niets van bakten scoorden ze dus toch 2x voor de rust.
Platte kar de stal maar weer in dus .  De thee bleek AA te zijn, ook lekker. Marijn had voor de wedstrijd al een paar goeie moppen verteld en beloofde in de rust na afloop nog een goeie te zullen vertellen maar  dan moest er wel gewonnen worden!
Dat werkte dus als een rooie lap. De combinaties rolden over de mat. Erik en Barry wisten elkaar zo goed en vaak te vinden dat de tegenstander dit opgevallen was. Via 2x Barry kwamen we met 2-3 voor dus de kar uit de stal en oppompen die banden maar weer. Als Bas dan met een wonderschone kopbal in de kruising de wedstrijd op slot lijkt te gooien kunnen we al aan de slingers op de kar gaan denken. Smetje is dan toch de gemakkelijke 3-4 en weer zenuwen. Als dan Barry de einstand op het bord zet met zijn 3e alweer van de ochtend kan het nog moeilijk mis gaan mag je gaan denken.
5 Mei moet de bevrijdende dag worden als we dan aantreden tegen ZSC uit Westerhoven in Westerhoven.  Voor wie een weekendje Kempervennen geboekt hebben kom rustig kijken, het sportpark ligt er zo ongeveer naast n.l.   Maar eerst volgende week zondag een lekker potje trainen. Ook dat is altijd een spektakel op zondagmorgen. Voor wie Westerhoven te ver weg is kan dan een kijkje komen nemen.