Een verdiende zevenklapper

FC Drunen 1 (zon)

8 september 2019 14:30

Onbekend

Zondagmiddag in een prachtig voetbalweertje speelde ons eerste elftal de eerste officiele thuiswedstrijd van dit seizoen tegen FC Drunen. FC Drunen heeft zich afgelopen periode versterkt met enkele spelers van RKDVC-2 en van HHC'09 (Heusden). Daarom vooral geen onderschatting van deze 5e-klasser.

De wedstrijd liep echter anders.  Het ging snel met de doelpunten. Brent tekende na 10 minuten de 1-0 aan na goed doorkomen van Dorus als (gelegenheids??)rechtsback. Vijf minuten later stond de 2-0 al op het bord door onze laatste man Stef. En nog drie minuten laten krulde Niels de 3-0 binnen op een voor hem kenmerkende manier: een pass in de linkerhoek. Wedstrijd na ruim een kwartier in et slot gegooid.
FC Drunen had weinig in te brengen. En Nieuwkuijk nam wat gas terug. Tot dat Roy (Fitters) op rechts doorbrak in het starfschopgebied. Hij werd onregelementair gevloed, dus: penalty. John wist deze echter niet om te zetten in de 4-0. Mooi leerpuntje om de volgende keer scherper te zijn.
Kort voor rust kreeg FC Drunen zijn eerste grote kans in een 1:1 met Reno. Er kwam geen doelpunt uit. Rust: 3-0

Na rust werd het spelbeeld niet veel anders. Al snel tekende Sven voor de 4-0 na een mooie aanval via een combinatie over links, voorafgegaag door een verkeerde terugspeelbal van FC Drunen. Max nam de 5-0 voor zijn rekening en strafte daarmee een verdedigingsfout mooi af. Scherpte voorin dus! Altijd goed. Nadat Brent via een lopje de 6-0 en via een strak schot de 7-0 aantekende en daarmee zij hatrick voltooide, was de eindstand gevormd. Zeker niet geflatteerd. Er hadden er nog meer in gekund, maar je moet met een zevenklapper ook tevreden zijn.

Zaterdag 17.00 uur de laatste wedstrijd thuis tegen NOAD.