De nul gehouden!

ODC 1 (zon)

29 september 2019 14:30

Onbekend

Als je op ons sportpark na 14:30 uur aan kwam lopen, zag je een veelheid aan kleuren. Iedereen had zijn paraplu weer gevonden. Beide elftallen waren in de eerste helft aan elkaar gewaagd. Voor Nieuwkuijk waren er twee zeer goede kansen te noteren. Mooie aanvallen waarbij Rik voor de keeper werd gezet. Helaas, wellicht mede door de regen, gleed Rik uit. Wat later had ook Niels de score kunnen openen. Zijn poging ging naast doel. Ook ODC kwam er een aantal keer gevaarlijk uit. Voor  de toeschouwers leek een kans zelfs een eenvoudige intikker, maar de bal kwam toch uit bij Reno.

In de tweede helft was het ODC die de eerste goede kans kreeg. Nieuwkuijk probeerde voetballend tot mogelijkheden te komen. De regenval zorgde voor enkele glijpartijen. Bij een van de valpartijen viel Rik ongelukkig op zijn schouder. Einde wedstrijd voor hem. Beterschap met het sleutelbeen! Roy kwam voor Rik. In de 50st minuut was het uiteindelijk raak. Max maakte een mooie actie en rond prima af: 1 -0. Niet veel later lukte het Reno om een diepe bal af te leveren op John. John wurmt zich langs 2 spelers en levert een voorzet op maat af aan Roy: 2-0.

Met enkele wissels probeerde ODC de aansluitingstreffer te forceren. Dat leverde enkele hachelijke momenten op voor het doel. Reno was vandaag in uitstekende doen en hield zijn doel schoon. In de 70ste minuut viel de beslissing. Dorus zette prima door op rechts en speelt Max aan. Max bleef uiterst koel, passeerde de verdediging en vond het net: 3-0. Wedstrijd gespeeld.

Volgende week de wedstrijd tegen nieuwkomer in 3c DVG. Wederom thuis, 14:30 uur.