Prachtige comeback!

Vlijmense Boys 1 (zon)

22 september 2019 14:30

Onbekend

Wie denkt, dat het uitdelen van cadeautjes toch echt bij de maand december horen, kwam vanmiddag bedrogen uit. Wie denkt, dat engeltjes niet bestaan, heeft het ook mis. Wie niet gelooft, dat het venijn in de staart zit, heeft het ook niet bij het rechte eind. Wie de term “stof tot nadenken” kent, zal na  vanmiddag kunnen beamen, dat hier voord de  beide keuzenheren nog best wat huiswerk te doen is.

In het geruchtencircuit ging het verhaal dat Vlijmense Boys met wat angst en beven naar de wedstrijd van vanmiddag uitkeek. De vorige editie bij Vlijmense Boys eindigde namelijk in een behoorlijke  nederlaag, terwijl ook in de uitwedstrijd  bij Nieuwkuijk geen punten konden worden behaald.

Beide teams begonnen behoudend aan de wedstrijd, waardoor het eerste kwartier zich vooral op het middenveld afspeelde. Het was Nick Pijnenburg, die na een uitstekende pass, de rechtsback van Nieuwkuijk, Dorus Elshout, wist uit te spelen en de 1-0 liet aantekenen.  Daarna was er alleen een kans voor Brent aan Nieuwkuijkzijde en een zeer mooie kans voor Max, die een uitstekend genomen vrije trap op de doellat zag neerkomen. Daarna begon pakjesavond of kerstavond door het uitdelen van cadeautjes aan Nieuwkuijkzijde en kon Vlijmense Boys met de geruststellende 3-0, na doelpunten van Djemal Arikan en Peti Lutgens  de kleedkamers opzoeken.

Er zijn geen harde woorden gevallen in de kleedkamer, alleen is wel besproken wat er allemaal mis ging in de eerste helft en Nieuwkuijk kwam dan ook wat gemotiveerder uit de kleedkamer, begon wat meer druk naar voren te zetten. Dat resulteerde in de 10e minuut in de aansluitingstreffer van Max, die een slalom van Niels door de Vlijmense verdediging wist af te ronden.  Kans op meer succes leek al weer snel voorbij, door een toegekende strafschop enkele minuten later. Uitstekend keeperswerk van Reno wist een grotere achterstand te voorkomen. Daarna waren er over en weer wat kansen; de beste nog voor Vlijmense Boys om de stand tot een nog een grotere score te laten oplopen , maar het uitstekende keeperswerk van Reno voorkwam dit.

Het venijn, zat hem dus in de staart met het inbrengen van Mitchel. Zo’n 10 minuten voor tijd wist hij de score een beter aanzien te geven: 3-2. Hierna werd de druk voor het doel van Vlijmense Boys nog groter en in de voorlaatste minuut van de blessuretijd wist dezelfde Mitchel op bijzonder fraaie wijze de 3-3 op het scorebord aan te laten tekenen. Kort daarop was het einde wedstrijd.

Voor Nieuwkuijk betekende dit uiteindelijk een gelukkig punt, voor Vlijmense Boys twee verliespunten.

Het zal beter moeten in de volgende wedstrijden te beginnen volgende week, wanneer ODC op bezoek komt. De ploeg, die met het gevoel naar Nieuwkuijk zal komen omdat er van uit het vorige seizoen  nog wat recht gezet moet worden. Onze trouwe supporters zien we graag bij de aftrap van het duel, die om 14.30 uur plaatsvindt.