FC Engelen - Nieuwkuijk: 3-2

FC Engelen 1 (zon)

27 oktober 2019 14:00

Onbekend

Ons eerste elftal moest zondagmiddag aantreden tegen het voor ons “altijd lastige”  FC Engelen.  Vanaf de aftrap ontstond een duel waarin FC Engelen de beter voetballende ploeg was, maar ook een duel waarin het wachten was op de eerste gele kaart door het behoorlijke aantal overtredingen. De scheidsrechter van dienst liet (te) veel toe. De verdiende 1-0 voorsprong kwam na 23 minuten op het niet aanwezige scorebord. Het duurde tot kort voor het fluitsignaal voor rust, dat Miquel de Wijs uit een vrije trap van Mitchel  Fitters het vijandige doelnet wist te beroeren.

Na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld en wist FC Engelen uit twee standaardsituaties, een doelschop, via een kopbal twee keer het net te vinden. Kort voor tijd kon de ingevallen Jurgen Fitters de eindstand een wat draaglijker aanzien geven met de aansluitingstreffer. Daarna drong Nieuwkuijk nog wat aan, een derde treffer zou mooi geweest zijn, maar afbreuk doen aan de totale wedstrijd waarin FC Engelen de bovenliggende partij was.

Volgende week staat de eerste  thuiswedstrijd in de strijd om de Willy Naessenscup op het programma, de derby tegen Haarsteeg. We hopen dat een groot aantal leden de weg naar het Sportpark Nieuwkuijk zullen vinden.

Leden vanaf 18 jaar hebben op vertoon van hun toegangspas gratis toegang tot onze thuiswedstrijden. Zij die deze pas nog niet in hun bezit hebben, kunnen deze a.s. donderdag op onze clubavond ophalen in de bestuurskamer.