Mooie overwinning in open duel

DSC 1 (zon)

20 oktober 2019 14:30

Onbekend

073voetbal noemde dit de wedstrijd van de week. Reden? DSC koploper en Nieuwkuijk had de minste verliespunten.  Vorige week waren er een aantal blessures. Kans dus voor anderen om de posities in te vullen. Vandaag basisminuten voor Alex,  Jesse, Roy F. en Max vd H.

Eerste 10 minuten, kwartier was DSC de bovenliggende partij. In de 6de minuut leverde DSC een mooie aanval door de as van de Kuijkse verdediging. Beheerst werd de 0-1 ingeschoten. Nieuwkuijk richtte zich op. Een spel met een spelbeeld van 2 gelijk opgaande ploegen. DSC als Nieuwkuijk probeerde met voetbal de ruimte te vinden. Al waren er zo nu en dan periodes met lange ballen.  In de eerste helft volgde er in de 32ste minuut een overtreding op Max R. Max ging zelf achter de bal staan en schoot de bal er schitterend in. 1-1, ruststand.

Na de thee kwam DSC er gelijk goed uit. Een voorzet van links leek na een misser van ons in de goal te verdwijnen. Gelukkig niet het geval. In de 48ste minuut werd een hoekschop door DSC niet goed verwerkt. Sven onderschept de bal, gaf hem met links voor op Max. Die kreeg de bal via Stef terug en met een beheerst tikje wist hij de hoek te vinden: 2-1. DSC ging op zoek naar de gelijkmaker. Uit een vrije trap, die over ging, werd een achterbal slecht ingespeeld door ons. DSC was alert: 2-2, 54ste minuut. Nog tijd genoeg om te kijken of er een overwinning te halen valt.  Cruciaal voor de wedstrijd was een redding van Max (vd H). Daardoor bleef het 2-2 en bleven we hopen op de 3 punten. Uiteindelijk via Ryan, die na lange tijd weer kon invallen, viel de bal via via in de 83ste minuut bij de eveneens ingevallen Mitchel. Hij draaide mooi weg en met een harde voorzet bereikte hij Max. Max tekende voor zijn 3de van de dag: 3-2. Daar bleef het echter niet bij. In een van de laatste minuten werd een voorzet van Mitchel niet goed verwerkt door verdediger en keeper. En daar is Max weer: 4-2.