Knappe overwinning in semi-derby

Baardwijk 1

13 oktober 2019 14:30

Onbekend

De derde wedstrijd in het seizoen, na de afgelaste wedstrijd van vorige week, nu een ‘halve derby’ tegen VV Baardwiijk.

Baardwijk begon voortvarend aan de wedstrijd onder aanvoering van waarschijnlijk de allerlaatste der Mohikanen. Getogen met een echte hanekam was hij steeds gevaarlijk over onze linkerkant wat tot verschillende hectische sitauties voor ons doel leidde.

Bij van die situaties kwam een speler van Baardwijk na een harde voorzet volkomen vrij op slechts een paar meter van het doel. De harde voorzet werd nog harder ingeschoten en velen dachten dat hij in de touwen hing. Dat was ook zo, maar het bleek gelukkig om de touwen van het vangnet achter de goal te gaan.

Nieuwkuijk was gewaarschuwd en gelukkig werkte het ook als een wake-up call. De ‘allerlaaste der ….’ bleek gelukking over een klein motortje te beschikken en werd naarmate de wedstrijd duurde ook steeds minder gevaarlijk. Nieuwkuijk kreeg het overwicht en drong Baardwijk terug. Met goed gesloten spel werd druk opgevoerd en vaak kon Max worden aangespeeld. Hij was daarin vaak net wat ongelukkig maar regelmatig had hij ook de scheidsrechter niet mee. Deze deed verschillende gevallen van vasthouden af als niets aan de hand, waardoor het gevaar Max regelmatig werd uitgeschakeld.

In de 24ste minuut was het toch Max die goed vrij liep en ook uitstekend werd aangespeeld. Zoals we van hem gewend zijn wist hij die kans om te zetten in een 0-1 voorsprong.

Ondanks het overwicht viel in de 30ste minuut toch de tegengoal. Een vrije trap van vlakbij de cornervlag zeilde zonder door iemand te zijn aangeraakt in de achterste hoek. 1-1.

Nieuwkuijk behield daarna weer het overwicht maar 1-1 bleef ook de ruststand.

In de tweede helft pakte Nieuwkuijk het spel weer op zoals voor de rust. Na vijf minuten betaalde dit zich uit.  Met een snelle balbehandeling op de middenlijn wist Max de bal bij de diepgaande Niels te krijgen. Deze nam de bal keurig mee en wist met een hard schot in de onderhoek de stand op 1-2 te zetten.

Na verloop van tijd kwam Baardwijk meer en meer naar voren, natuurlijk gedwongen door de achterstand. Nieuwkuijk hield redelijk goed stand, maar zo nu en dan onstonden er toch gevaarlijke situaties. Nieuwkuijk probeerde vaak met snelle tegenaanvallen de wedstrijd te beslissen maar was daarin niet al te gelukkig. Bij een van die tegenaanvallen leek Max weg te zijn maar werd weer eens gestopt d.m.v. vasthouden. Even aan de bovenarm maar het was genoeg. Voor velen duidelijk te zien maar niet door de scheidsrechter helaas.

Tegen het eind kwam het negatieve van deze wedstrijd. Eerst moest John met een blesssure naar de kant, eentje die hopelijk wel meevalt. Maar even later moest Brent met een brancard van het veld. Met naar verluid een gebroken kuitbeen. Iets wat hem zeker een tijd uit de running zal houden. We hopen dat het herstel spoedig zal verlopen.

Door de blessures was er uiteraard een lange blessuretijd maar gelukkig kwam de overwinning niet meer in gevaar. Al met al een uitstekende start van het seizen. Een derde plaats met zelfs een wedstrijd minder gespeeld.