Kwartje valt de verkeerde kant op

VV Trinitas Oisterwijk 1

26 januari 2020 14:30

Onbekend

Voor de eerste keer mochten we naar Trinitas Oisterwijk uit. Een nieuwe vereniging ontstaan uit RKSV Oisterwijk, RKSV Taxandria en SV Nevelo. De vereniging heeft het dubbele aantal leden ten opzichte van ons. Mocht Nieuwkuijk winnen, dan zal er een gat geslagen worden richting de achtervolgers. Voor Trinitas betekent winst aansluiting.

Er werd gespeeld op een zeer slecht veld. Dat was terug te zien in het spel. Voetbal was eigenlijk onmogelijk. Zowel Nieuwkuijk als Trinitas verspeelden soms door de mat de bal. In de eerste helft had Nieuwkuijk wat meer overwicht. Toch was het Trinitas die voor het eerst gevaarlijk werd. Een 1 op 1 situatie lieten ze onbenut. Reno tikte met een spagaat precies op tijd de bal weg. Nieuwkuijk was het dichts bij een doelpunt deze helft door een vrije trap van John. De paal hielp de keeper. Rust 0-0.

In de tweede helft was een onrustig spelbeeld te zien. Nieuwkuijk kwam via een assist van John op Rik op een 0-1 voorsprong. Blijkbaar overheerste de vreugde nog, want door niet opletten was het in de eerst volgende aanval raak voor Trinitas 1-1. Trinitas kreeg meer vertrouwen. In een van de pogingen strekte Reno zich uitstekend. Goede redding, alleen kwam hij hard in botsing met de paal (beterschap Reno). Hij probeerde nog even door te gaan, maar dat lukte niet meer. Jorne kwam het veld in. Op een gegeven moment vond de scheidsrechter dat de bal op de stip moest. Wie de dader was, was voor de supporters onduidelijk. Maar goed, gefloten is besloten. Jorne had in de beker al eens een bal gestopt tegen Jong Brabant. Kan hij dat herhalen? Het antwoord: ja. Hij stopte de bal. Nieuwkuijk blij, Trinitas teleurgesteld. Tot ieders verrassing moest de bal overgenomen worden. Lukt het Jorne dan nog een keer? Ja, ook deze was een prooi.

De wedstrijd leek af te stevenen op een gelijkspel. Dat zou overigens een goede weergave zijn geweest. Helaas viel het kwartje dit keer richting Trinitas. Via een goede actie over hun rechter zijde wisten ze de vrije man te vinden. Eindstand 2-1.

Het wordt weer een spannend seizoen. Het zat vandaag niet echt mee. Al kan de conclusie ook zijn, dat we zelf meer moeten creëren. Nu op naar de derby tegen Vlijmen.